Valitse sivu
kirkkonummi

Sköt ärendena elektroniskt

Med blanketterna på denna sida kan du sköta dina ärenden med Kyrkslätts Vatten. Infot som kunden sparar in i systemet via  e-blanketterna inleder en systematisk serviceprocess. Handlingarna undertecknas i första hand elektroniskt. Nästan alla bilagor som behövs kan skickas via tjänsten Lupapiste.fi.

Om du vill uträtta ärendena med pappersblanketter eller du har frågor, ring kundservicen, tel. 09 2967 2179 (må–to  kl 9.00–11.00 och 12.00–14.00).

Anslutning

  •  Beställning av vattenförsörjningens meddelande om anslutningspunkt (utlåtande om anslutningspunkt)
  •  Ansökan om anslutning (eller uppdatering av anslutningens information) <- GÄLLER ÄVEN VÅRA NYA KUNDER FRÅN KYLMÄLÄ
    OBS Ansökan kan behandlas först då sökanden tillställt alla behövliga bilagor till Lupapiste och/eller Kyrkslätts vatten
    Den som ansluter sig ska i synnerhet se till att flödet och antalet eventuella snabbrandposter märkts ut tydligt på FVA-bilderna.

Bekanta dig med anslutningsprocessen

Ägarbyte

Uthyrning

  • Om fastigheten är uthyrd, rekommenderar Kyrkslätts Vatten att fastighetsägaren fakturerar vattnet direkt från hyresgästen.

Beställning av arbete

Vattenmätarställningar


Övriga

Beställ i tid! Leverans- och behandlingstider:

  • Arbetsbeställningar: Inom två veckor från att blanketten har skickats  ringer Kyrkslätts Vattens montör och kommer överens om tidpunkten för arbetet.
  • Vattenförsörjningens meddelande om anslutningspunkt: ca 4 veckor
  • Vattenförsörjningsavtal: Ca 2 veckor  då sökanden tillställt alla behövliga bilagor till Lupapiste och/eller Kyrkslätts vatten. Avtalet ska vara undertecknat innan anslutningsarbetet kan utföras.

JOURNUMMER FÖR FELMEDDELANDEN 24/7
till Kyrkslätts vatten 09 – 2967 2275

Endast samtal. Lokalsamtalsavgift.