Med blanketterna på denna sida kan du sköta dina ärenden med Kyrkslätts Vatten. Infot som kunden sparar in i systemet via e-blanketterna inleder en systematisk serviceprocess. Handlingarna undertecknas i första hand elektroniskt. Nästan alla bilagor som behövs kan skickas via tjänsten Lupapiste.fi.
Om du vill uträtta ärendena med pappersblanketter eller du har frågor, ring kundservicen, tel. 09 2967 2179 (må–to kl 9.00–11.00 och 12.00–14.00).
Anslutning
- Beställning av vattenförsörjningens meddelande om anslutningspunkt (utlåtande om anslutningspunkt)
- Ansökan om anslutning (eller uppdatering av anslutningens information) <- GÄLLER ÄVEN VÅRA NYA KUNDER FRÅN KYLMÄLÄ
OBS Ansökan kan behandlas först då sökanden tillställt alla behövliga bilagor till Lupapiste och/eller Kyrkslätts vatten
Den som ansluter sig ska i synnerhet se till att flödet och antalet eventuella snabbrandposter märkts ut tydligt på FVA-bilderna.
Bekanta dig med anslutningsprocessen
Ägarbyte
Uthyrning
- Om fastigheten är uthyrd, rekommenderar Kyrkslätts Vatten att fastighetsägaren fakturerar vattnet direkt från hyresgästen.
Beställning av arbete
- Blankett för beställning av arbete
Obs. Anslutningsarbetet utförs alltid av Kyrkslätts Vatten. Anslutningsarbetet kan beställas först då det finns ett undertecknat vattenförsörjningsavtal.
Leveransvillkor för arbeten
Vattenmätarställningar
Övriga
- Beställning av vattenförsörjningens störningsmeddelande till telefonen
- Ansökan om godkännande av ansvarig fva-arbetsledare (fastigheter med existerande byggnader)
- Avtal om tomtledningar (mellan fastighetsägarna)
- Respons på hushållsvatten och avloppsvatten samt avloppsnät och -anordningar
- Reklamation eller ersättningsanspråk
- Dataskyddsbeskrivning