Etusivu / Vapaa-aika / Mahdollisuuksien paikat / Ulkoilu ja virkistys / Uimarannat

Uimarannat

Tervetuloa viihtymään Kirkkonummen uimarannoille!

Syväjärven uimarannalla uinninvalvonta päivittäin klo 10.00-18.00 ajalla 1.6.-7.8.2024 (puh. 040 595 8490).  HUOM! Muilla Kirkkonummen kunnan uimarannoilla ei ole valvontaa.

Uimavesien laatu

Ajankohtaiset raportit uimavesien laadusta löytyy Espoon seudun ympäristöterveyden verkkosivuilta.

Uimarannat ulkoliikunta.fi -palvelussa.

Muistilista uintireissuille:

• Kipeänä jää kotiin!
  • Pidä huoli ympäristöstäsi. Huolehdi roskat roska-astioihin tai vie mukanasi.
  • Tutustu uimarannan infotauluun ja toimi rannan ohjeiden mukaan. Rantavalvoja ohjeistaa tarvittaessa Syväjärven uimarannalla valvonta-aikana. Muista, että rantavalvoja ei ole lastenhoitaja.
  • Älä koskaan laske pientä lasta yksin uimarannalle. Tarkkaile lastesi leikkejä.
  • Laitureilta veteen hyppääminen on kielletty.
  • Ui turvallisesti:
    • Pidä mukanasi olevat lapset käden mitan päässä itsestäsi.
    • Ui rannan suuntaisesti, huomioi uintialue.
    • Ui kaverin kanssa.

Lähteet: mukailtu mm. Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton uimarantaetiketti

Yleiset uimarannat

Pienemmät yleiset uimarannat

Uimarantojen järjestyssäännöt

1. Noudata liikennemerkkejä. ajoneuvot, myös polkypyörät on paikoitettava niille varatuille alueille.
  2. Pukeutumistilat ovat vain uimarannan käyttäjiä varten.
  3. Henkilöt, jotka sairastaavat tarttuvaa tautia tai tarttuvaa ihottumaa, eivät saa käyttää uimarantaa.
  4. Koiria ja muita eläimiä ei saa tuoda alueelle.
  5. Pyykin ja autojen pesu sekä synteettisten peusaineiden käyttö uimarannoilla on kielletty.
  6. Veneitä ei saa säilyttää uimarannalla.
  7. Telttailu, avotulenteko ja kalastus uimarannalla on kielletty.
  8. Vie jätteet ja roskat niille varatuille paikoille.
  9. Päihdeaineiden hallussapito tai päihtyneenä esiintyminen uimaranta-alueella on kielletty. Tupakointi on kielletty uimarannalla ja pukeutumistiloissa.
  10. Vältä tarpeetonta oleskelua klo 22–7 välisenä aikana.
  11. Uimarannoille varatun kaluston asiaton käyttö ja turmeleminen on kielletty.
  12. Henkilö tai ryhmä, joka ei noudata annettuja ohjeita voidaan poistaa uimaranta-alueelta.
  13. Ilmoita tahallisesta ilkivallasta nuoriso- ja liikuntapalveluihin tai poliisiviranomaisille.
  14. Ilmoita puutteista osoitteeseen kunnossapito@kirkkonummi.fi.

Liikuntapaikkojen ja ulkoilualueiden kunnossapito

Kunnossapitopalvelut