Etusivu / Kunta / Asiakaspalvelu / Arkisto

Arkisto

Kirkkonummen kunnanarkisto säilyttää kunnan toiminnassa syntyneitä pitkään ja pysyvästi säilytettäviä asiakirjoja 1700-luvulta 2000-luvulle.

Tietopyynnöt arkistoon

Rakennuslupia koskevat tietopyynnöt

Keskusarkistossa säilytetään ennen vuotta 2005 hyväksyttyjä rakennuslupia. Kunnan rakennusvalvonta säilyttää rakennusluvat vuodesta 2005 eteenpäin. Keskusarkistossa säilytetään myös ennen vuotta 2005 hyväksyttyjä rakenne- ja ilmastointipiirustuksia. Keskusarkistossa säilytettävät vanhimmat rakennusluvat ovat vuodelta 1949. 1960-luvulta lähtien rakennuslupia on arkistoitu systemaattisesti.  1940- sekä 1950-luvulla myönnettyjen rakennuslupien löytyminen arkistostamme on epävarmempaa.

Rakennuslupien aineistopyynnöt tehdään kaikissa tapauksissa Lupapiste Kauppa-palvelusta.

Katso täältä tarkemmin rakennuslupien tietopyynnöistä.

Keskusarkiston aineistoa koskevat tietopyynnöt

Keskusarkistossa säilytetään kunnan arkistonmuodostajien ja viranomaistoiminnan toiminnassa syntynyttä tietoaineistoa.

Aineistoa voi tiedustella sähköpostitse tai puhelimitse, mutta varsinainen tietopyyntö tulee tehdä alla olevalla lomakkeella.

Jos tietopyyntö koskee koulujen tai päiväkotien tietoja, tee tietopyyntö tällä lomakkeella.

Jos tietopyyntö koskee muuta keskusarkiston aineistoa, tee tietopyyntö tällä lomakkeella.

Arkiston tietopyyntöjen käsittelyaika on noin kaksi viikkoa, tilausten käsittelyssä voi esiintyä viiveitä johtuen arkiston työtilanteesta. Toimeksiannosta tehtävät selvitykset ja tiedonhaut ovat maksullisia, mikäli toimeksiantoon käytettävä aika ylittää puoli tuntia. Mikäli toimeksianto on kiireellinen, voidaan veloittaa kaksinkertainen hinta. Tarkempi hinnasto on täällä.

Tilattuun aineistoon on mahdollista tutustua kunnan palvelupisteessä. Tutkijoille on mahdollista tutkia aineistoa arkiston omissa tiloissa. Keskusarkiston asiakirjoja ei lainata ulkopuolisille asiakkaille.

Katso täältä tarkemmat aineistokohtaiset ohjeet.

Arkiston kopiointi- ja skannausmaksut

Kunnan keskusarkiston aineistosta voidaan kopioida ja skannata asiakkaille. Tämä on pääsääntöisesti maksullista. Tarkempi hinnasto on täällä.

Arkiston käyntiosoite
Kunnantalo