Etusivu / Kunta / Asiakaspalvelu / Puhtaus- ja ruokapalvelut

Puhtaus- ja ruokapalvelut

Ruokapalvelut

Tarjoamme aterioita kouluissa ja päiväkodeissa. Lisäksi kunnan henkilökunta voi ruokailla kouluilla.

Huolehdimme päivittäin 8 000 asiakkaamme ruokailusta. Ravitsemuksella luodaan hyvinvointia ja ruokapalveluissa tarjotulla ruualla on merkitystä.

Ravitsemus

Lasten ja nuorten ravitsemussuositukset toteutuvat, kun koulu- ja päiväkotiateriat nautitaan suunnitellun mukaisesti, kokonaisuutena – pääruoka, salaatti, peruna/pasta/riisi, ohralisuke, leipä, ravintorasva ja maito/piimä.
Koulujen oppilaat kokoavat koululounaan itse noutopöydästä ohjeistuksenaan lautasmalli päivän ateriakokonaisuudesta.

Linkkejä eri-ikäisten ravitsemukseen

Varhaiskasvatuksesta hyvät eväät elämään

Perusopetus

Opiskelijat

Ruokalistat

Koulu- ja päiväkotiruokailuun laaditaan yhteinen, kymmenen viikon mittainen kiertävä perusruokalista ja lisäksi kasvisruokalista.

Päiväkotien ruokalistaan suunnitellaan myös aamu- ja välipalat. Ruokalistan laadinnassa otetaan huomioon asiakkaiden toiveet, ravitsemussuositukset sekä taloudelliset ja toiminnalliset tekijät. Asiakaspalautetta seurataan säännöllisesti. Lisäksi ruokapalvelun toimipisteissä vietetään yhtenäisiä teemapäiviä ja –viikkoja sekä ruokaperinteeseen kuuluvia juhlapyhiä.

Ruokalistasuunnittelussa, ruoka-ainevalinnoissa ja ruuanvalmistuksessa kiinnitetään erityistä huomiota suolan ja sokerin määrään, rasvan määrään ja laatuun sekä kuidun runsaaseen käyttöön.

Kouluissa tapahtuva eläkeläisruokailu

Kirkkonummen kunnan eläkeläiset voivat ruokailla kouluilla hintaan 8,50 €. Ruoka-annosten maksuvälineenä on  MobilePay -sovellus.

Ruokapalvelut

Palvelujohtaja
050 364 7825

Ruokapalvelusuunnittelija