HSY aloitti poistotekstiilin keräyksen Jorvaksen Sortti-asemalla (Vanha Jorvaksentie 10, Kirkkonummi) 2.9.2024. Keräykseen kelpaavat käyttökelvottomat ja risat vaatteet ja kodintekstiilit, kuten takit, housut, hameet ja paidat sekä lakanat, pyyhkeet ja pöytäliinat. Lajitellut tekstiilit tulee pakata tiiviisti muovipussiin. Tekstiilien tulee olla puhtaita, kuivia ja homeettomia. Poistotekstiilin vastaanotto Jorvaksen Sortti-asemalla on maksutonta.

”Avasimme uuden pisteen poistotekstiilille Jorvaksen Sortti-asemalle, koska Kirkkonummella ei ollut ennestään yhtään HSY:n järjestämää keräyspistettä. Muilla Sortti-asemille keräystä ole, koska pääkaupunkiseudulla on yhteensä jo 11 vastaanottopistettä pääasiassa kauppakeskusten yhteydessä”, kertoo HSY:n toimintovastaava Joonas Enqvist.

Keräyspiste on tarkoitettu ainoastaan kotien poistotekstiilille. Vastaanottopiste on Jorvaksen Sortti-aseman infopisteessä sisätilassa, jolloin tekstiilit pysyvät kuivina. Keräykseen ei saa tuoda sukkia, alusvaatteita, sukkahousuja, mattoja, kenkiä, laukkuja, vöitä, tyynyjä, peittoja, pehmusteita tai pehmoeläimiä. Hyväkuntoiset vaatteet ja kodin tekstiilit kannattaa myydä kirpputorilla tai lahjoittaa hyväntekeväisyysjärjestöille ja muihin tekstiilikeräyksiin kuten esimerkiksi Kierrätyskeskukselle.

Tarkista Jorvan Sortti-aseman aukioloajat ja muut tiedot täältä

Lue HSY:n alkuperäinen uutinen täällä (suomeksi).