Kirjastotalo Fyyrissä vietetään hyvinvoinnin teemapäivää lauantaina 28.9. klo 10–15. Tuu ja tee: Hyvinvointia! -tapahtumassa on luvassa liikuntaa, rentoutumista ja kirjallisuuteen liittyviä työpajoja. Osallistua voi matalalla kynnyksellä, aikaisempaa kokemusta ei tarvita.

Mörne-salissa on pitkin päivää erilaisia ohjattuja tunteja, joihin kaikkiin on vapaa pääsy. Klo 10–11 aamun aloittaa Kasvojoogaa by Oona -tunti, jonka aikana tehdään ryhtiharjoituksia, kasvojumppaa sekä kasvohierontaa. Kasvojoogaan kannattaa tulla ilman meikkiä ja koruja eikä sitä suositella, jos iho on vaurioitunut tai tulehtunut pahasti. Ohjaajana on Oona Weckman.

Klo 11.15–12 vuorossa on liikunnanohjaaja Anton Kettusen pitämä miehille suunnattu äijätreeni, jossa tehdään lihaskunto-, tasapaino- ja koordinaatioharjoituksia sekä venyttelyä.
Klo 12.15–13.15 voi tutustua asahiin, joka on Suomessa kehitetty terveysliikuntamuoto. Asahin rauhalliset ja vahvistavat liikkeet ennaltaehkäisevät tuki- ja liikuntaelinvaivoja.

Mörne-salissa päivän päättää klo 13.30–14.30 äänimaljarentoutus, jonka vaikutuksia ovat muun muassa lepohermoston aktivoituminen, levollisuuden tunne ja lihasjännitysten helpottuminen. Asahin ja äänimaljarentoutuksen ohjaa Eriikka Tolvanen kansalaisopistolta.

Tulethan ajoissa, sillä ovet suljetaan tunnin alettua. Mörne-salin tapahtumiin osallistujille on luvassa pientä välipalaa.

Mediaosastolla klo 11 on mahdollisuus osallistua ryhmässä syntyvän sanataide-elämyksen tekemiseen eli runokulhoon. Osallistumiseen on hyvä varata aikaa puolisen tuntia. Runokulhon ohjaajana on kirjallisuusterapiaohjaaja Jaana Lindfors.

Kabinetissa kokoonnutaan novellitreffeille keskustelemaan novellista yhdessä kirjastonhoitajien ja muiden kirjallisuutta ja keskusteluja kaipaavien osallistujien kanssa. Mitään ei tarvitse lukea etukäteen. Novellitreffit järjestetään ruotsiksi klo 11–12.30 ja suomeksi klo 13.30–15.

Kirjastossa on esillä hyvinvointiin liittyvää kirjallisuutta.

Tarkemmat tiedot tapahtumasta sekä ohjeet kasvojoogaan tulijoille löydät kirjaston kotisivuilta kirkkonummi.verkkokirjasto.fi ja kunnan tapahtumakalenterista.

Tapahtuman järjestää Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalvelut.