Työllisyys- ja elinkeinoasioiden lautakunta aloitti toimintansa 27.8.2024. Lautakunnassa on 5 jäsentä Kirkkonummelta, 4 jäsentä Vihdistä ja 2 jäsentä Siuntiosta.

Lautakunnan tehtävänä on muun muassa:

• vastata toimialansa toiminnan, talouden ja organisaation kehittämisestä,
  • päättää työllisyysalueen strategisista tavoitteista ja toiminnan painopisteistä,
  • valvoa, että toimintaa johdetaan tarkoituksenmukaisesti, tehokkaasti ja taloudellisesti, sekä
  • seurata toiminnan tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta.

Miksi lautakunta perustettiin?

Ensi vuoden alusta lähtien työvoimapalvelut siirtyvät kuntien tehtäväksi, ja valtion työ- ja elinkeinotoimistot eli TE-toimistot lakkautetaan.

Kirkkonummen, Vihdin ja Siuntion kunnat muodostavat yhteisen työllisyysalueen ja järjestävät työvoimapalvelut yhdessä siten, että Kirkkonummi toimii isäntäkuntana.

Mitä muutos tarkoittaa?

Jatkossa sekä työnhakijat että työnantajat saavat työvoimapalveluiden tarjoamaa neuvontaa ja ohjausta kunnista. Jokaiseen kolmeen kuntaan on tulossa palvelupiste.

Mikäli olet jo työvoimapalveluiden asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään, kun muutos astuu voimaan vuoden vaihteessa. Tiedotamme mahdollisista muutoksista kuntien verkkosivuilla ja tarvittaessa henkilökohtaisesti.

Mistä saa lisätietoa?

Alueen suunnitelma ja yhteistoimintasopimus, muuta materiaalia sekä palautelomake löytyvät osoitteesta TE2025-uudistus – Kirkkonummi

Työllisyys- ja elinkeinoasioiden lautakunnan jäsenet 2024–2025 löytyvät osoitteesta Työllisyys- ja elinkeinoasioiden lautakunta – Kirkkonummi

Lisätietoja Kirkkonummen, Vihdin ja Siuntion tulevista työvoimapalveluista antaa palvelupäällikkö Tony Sandström, tony.sandstrom@kirkkonummi.fi