Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta kokoontui torstaina 26.9. Kokouksessaan lautakunta myönsi nuorisopalveluiden kohdeavustuksia ja käsitteli Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelmaa vuosille 2025–2035. Lisäksi lautakunta päätti omalta osaltaan talousarvioesityksestä vuodelle 2025 ja taloussuunnitelmasta vuosille 2026-2027.

Nuorisopalveluiden kohdeavustukset (4/2024)

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta myönsi paikallisten nuorisoyhdistysten kohdeavustuksena Veikkolan Eräveikot ja Haltiat ry:lle 437 euroa.

Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelma 2025–2035

Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelmaa on käsitelty kuluvan viikon aikana sivistyksen ja yhdyskuntatekniikan toimialojen lautakunnissa. Sivistys- ja vapaa-aikatautakunta käsitteli suunnitelmaa kokouksessaan 26.9.

Palveluverkkosuunnitelma on kunnan suunnitelma siitä, missä varhaiskasvatuksen, opetuksen ja vapaa-ajan palveluja järjestetään vuoteen 2035 saakka. Suunnitelman tavoitteena on ennakoiva palveluverkon kehittäminen, joka vastaa nykyisiin ja tuleviin palvelutuotannon tarpeisiin.

Suunnitelmajaksolle 2025–2035 sijoittuu useita merkittäviä toimitilahankkeita, kuten Gesterbyn koulukeskus Wigge, yhteiskampus, Nissniku-talo, Kantivikin koulu sekä uudet päiväkodit pohjoiselle, keskiselle ja itäiselle alueelle.

Palveluverkkosuunnitelman toteutumista ja ajantasaisuutta arvioidaan säännöllisesti, ja suunnitelma päivitetään valtuustokausittain.

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta päätti merkitä Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelman tiedoksi ja esittää lausuntonaan Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelmaa 2025–2035 hyväksyttäväksi kunnanhallitukselle ja edelleen kunnanvaltuustolle.

Tutustu Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelmaan 2025–2035 tästä.

Muita kokouksessa käsiteltyjä aiheita olivat muun muassa

• Nuorisopalveluiden erillinen kohdeavustus 2024 nuorten ohjatun iltatoiminnan mahdollistamiseksi
  • Sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan vuoden 2024 II osavuosikatsaus
  • Sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan talousarvioesitys vuodelle 2025 ja taloussuunnitteluvuosille 2026–2027