Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Varhaiskasvatus ja esiopetus / Hakeminen, maksut ja irtisanominen / Maksut / Maksusitoumus

Maksusitoumus

Maksusitoumus voidaan tehdä erilaisissa siirtymävaiheissa, kun perhe on joko muuttamassa Kirkkonummelta pois tai muuttamassa Kirkkonummelle. Maksusitoumusta käytetään vain poikkeustapauksissa.

Kirkkonummelle muuttavat

Muutettaessa toisesta kunnasta Kirkkonummelle, hakuaika varhaiskasvatukseen on neljä kuukautta. Voit jättää hakemuksen jo ennen Kirkkonummelle muuttoa. Varhaiskasvatusta ei kuitenkaan voi aloittaa ennen kuin on kirkkonummelainen. Jos haluaisit, että lapsi jatkaa varhaiskasvatusta entisessä kotikunnassaan, voit anoa maksusitoumusta Kirkkonummen kunnalta. Maksusitoumus on harkinnanvarainen.

Kunnasta poismuuttaminen

Mikäli perhe muuttaa toiseen kuntaan, perhe menettää oikeuden Kirkkonummen kunnan myöntämään varhaiskasvatuspaikkaan muuttopäivämäärästä lukien. Muista hakea uudesta kunnasta varhaiskasvatus- tai esiopetuspaikkaa. Hakemuksen voi jättää jo ennen uuteen kuntaan muuttoa.

Jos haluaisit, että lapsi jatkaa varhaiskasvatuksessa Kirkkonummella, voit anoa maksusitoumusta uudesta kotikunnastaan. Mikäli uusi kotikunta myöntää maksusitoumuksen Kirkkonummen kunnalle, voi lapsi jatkaa nykyisessä hoitopaikassaan. Maksusitoumus on harkinnanvarainen.

Lisätietoja:

Asiakaspalvelusihteeri