Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Liikunta / Ohjattu liikunta / Kesän ohjattu liikunta

Kesän ohjattu liikunta

Ohjatun liikunnan kesäkauden toiminta järjestetään 13.5.-16.6.2024

Kesän ohjatun liikunnan ryhmät ovat lyhytkursseja, jotka kokoontuvat kaksi kertaa viikossa.

Ilmoittautuminen kesän 2024 ryhmiin alkaa maanantaina 29.4.2024 klo 9.00 alkaen sähköisessä ilmoittautumisjärjestelmässä Hellewissä osoitteessa www.kuntapalvelut.fi/kirkkonummi tai soittamalla numeroihin 040 756 5638 tai 040 779 4971. Emme ota vastaan tekstiviestillä tai vastaajaviestillä jätettyjä ilmoittautumisia.

Liikuntakurssin voi peruuttaa 21 päivää ilmoittautumisen jälkeen soittamalla toimistollemme p. 040 126 9404. Tämän jälkeen kurssin voi peruuttaa lääkärintodistuksella, muutoin veloitamme täyden osallistumismaksun.

Hinnat:

salitiloissa 23,10 €
allastiloissa 28,90 € + uimahallin sisäänpääsymaksu

Seniorit

SENIORIKUNTOSALI (201) maantaisin ja perjantaisin klo 10.00–11.00, taso 1–2 , uimahallin kuntosali

SENIORIVESIJUMPPA SYVÄSSÄ VEDESSÄ (202) tiistaisin ja torstaisin klo 8.30–9.15, taso 1, iso allas, syvä osa

SENIORIVESIJUMPPA (203) tiistaisin ja torstaisin klo 10.00–10.45, taso 1, iso allas, matala osa

KEVENNETTY VESIJUMPPA (204) tiistaisin ja torstaisin klo 12.00–12.45, taso 2-3, terapia-allas

Työikäiset

VESITREENI (205) tiistaisin klo 18.30–19.15 ja lauantaisin klo 10.30–11.15, taso 1, iso allas, matala osa

TEHOUPPIS x AQUAHIIT (206) torstaisin klo 18.30–19.05 ja sunnuntaisin klo 10.30–11.05, taso 1, iso allas, matala osa

Lapset ja nuoret

Life Saver -kerho uimataitoisille 4-6 luokkalaisille (207) tiistaisin klo 15.15-16.00, iso allas rata 1 ja 2 (huom. kerho kokoontuu kerran viikossa!)

Tuntikuvaukset

SENIORIKUNTOSALI

Tarkoitettu itsenäiseen työskentelyyn kykeneville. Tavoitteena lihaskunnon ylläpitäminen sekä vahvistaminen. Ohjattu alkulämmittely ja loppuvenyttely. Osa liikkeistä tehdään lattiatasolla. Taso 1–2

SENIORIVESIJUMPPA

Hyväkuntoisille senioreille tarkoitettua vesijumppaa, joka edistää kehonhallintaa, tasapainoa sekä vahvistaa lihasvoimaa. Seniorisäpinäjumppia on ison altaan matalassa ja syvässä vedessä sekä terapia-altaassa. Syvän veden jumpassa käytetään vesijuoksuvyötä. Taso 1.

KEVENNETTY VESIJUMPPA

Tasapainoa ja lihasvoimaa edistävää vesijumppaa. Tämä ryhmä soveltuu sinulle, joka aloittelet liikuntaa tai olet kuntoutumassa loukkaantumisesta / leikkauksesta, mutta pystyt liikkumaan omatoimisesti. Taso 2–3.

VESITREENI

Tehokas ja haastava vesijumppa, joka edistää kehonhallintaa sekä vahvistaa kehoa monipuolisesti. Taso 1.

TEHOUPPIS x AQUAHIIT

Tällä lyhytkurssilla pääset osallistumaan ohjatun liikunnan kahteen tehokkaimpaan vesijumppaan. Tehouppis on tehokas ja hauska uppotrampoliinijumppa vedessä. Vaikuttaa erityisesti ala- ja keskivartalon lihaksistoon.  Aquahiit on kovatehoinen intervallivesijumppa, jossa on rankkoja sykettä kohottavia osuuksia sekä kevyitä palauttavia osuuksia. Tehouppis järjestetään torstaisin ja Aquahiit sunnuntaisin. Taso 1.

LIFE SAVER -KERHO UIMATAITOISILLE 4-6 LUOKKALAISILLE

Life saver -kerhossa harjoitellaan vedestä pelastautumista ja toisen pelastamista ihan oikeasti, oikeilla välineillä ja oikeilla tekniikoilla. Tavoitteena on oppia turvallista vesillä liikkumista ja tilanteiden ennakointia sekä kunnioittamaan vesielementtiä. Pelastusharjoitusten lisäksi harjoitellaan uintitekniikoita, sukeltamista, uimahyppyjä ja pidetään hauskaa vedessä.

Pääsyvaatimus: Kurssille osallistujilta vaaditaan sujuvaa uimataitoa sekä sukellustaitoa. Jokaisen kurssille ilmoittautujan tulee pystyä uimaan 100 metriä ja sukeltamaan 8 metriä. Kurssi toteutetaan syvässä vedessä. Kurssi on tarkoitettu 4–6 luokkalaisille.

Lisätiedot: Kerhoa ohjaa Kirkkonummen uimahallin liikunnanohjaajat ja uinninvalvojat, ohjaajat ovat käyneet Suomen uimaopetus ja -hengenpelastusliiton Life saver -ohjaajakoulutuksen.