Kirkkonummiseikkailu – Kaarniaispolku

Saavuimme kohteeseen. Edessämme oleva polku näyttää jalkaisin kuljettavalta. Emme voi ottaa autoa mukaan.

Seuraamme karkinnäköisiä opasteita läpi mörrömetsän. Olemme hassun näköisten puiden saartamia. Yhdessä puussa kasvaa dinosauruksen naama.

LITS. LÄTS. LITS. LÄTS. Yhden Seikkailijamme jalka lipesi pitkospuilta upottavaan suohon. Oliko jalan nappaaja kaarniainen?

Syömme kallioilla eväitä. Seikkailijamme jalka sanoo vielä läts.

Tunneli johdattaa Kaarniaispolun (2,7 km) Turunväylän ali Nuuksion puolelle. Kaarniaispolun maasto on sopivasti vaihteleva; metsäpolkuja, hiekkatietä ja vanhan kaatopaikan ohi kulkeva vehreä polku. Reitin varrella riittää tutkittavaa ja nähtävää aina kaatuneista puunrungoista pitkospuihin ja kallioihin. Kaarniaispolku on osa Nuuksion kansallispuistoa.

Pysäköinti: Soidentaantien päässä (sijainti kartalla)

Reitti: Kaarniaispolku on tiheästi merkitty tolpin, joissa on käpymerkit.

Muuta huomioitavaa:

• Reitin kiertosuunta on vastapäivään
  • Reitillä ei ole tulipaikkaa

Esteettömyys: Kohde ei ole esteetön

Julkisen liikenteen saavutettavuus: Lähin pysäkki on Tuulensuunraitti (Ki1704/Ki1705)

Kohteeseen liittyvä materiaali:

Leikki

Agentti:

Yksi tai useampi leikkijä menee agentiksi puun tai kiven taakse. Agentin ei tarvitse olla piilossa, vaan hän voi kurkistaa piilostaan. Yksi leikkijä jää keskelle ja kääntyilee hitaasti ympäri. Agentin on tarkoitus löytää aina uusi piilopaikka sillä välin, kun keskellä oleva leikkijä ei näe häntä.