Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kuvataidekoulu / Opetustarjonta
Kirkkonummen kuvataidekoulu

Opetustarjonta

Kuvataiteen perusopetus

Koulun opetus etenee taiteen perusopetuslain yleisen oppimäärän opetussuunnitelman mukaisesti ja oppilas saa päättötodistuksen, kun on osallistunut yhteisiin- ja teemaopintoihin yhteensä 500 opetustunnin verran. Opetuskielinä ovat suomi ja ruotsi.

Kuvataidetunneilla piirretään, maalataan, muovaillaan, rakennellaan, tehdään grafiikan painotöitä, kuvataan videoita ja animaatioita, otetaan valokuvia jne. vuosittain vaihtuvan teeman mukaan.

Opetuksen sisällöt ja metodit suunnitellaan oppilaiden ikä ja kehitysvaihe huomioiden. Tavoitteena on kehittää oppilaan luovuutta, kuvallista ilmaisukykyä, kuvallista ajattelua, havaintokykyä ja taitoja ilmaista omia tunteita, mielikuvia ja ajatuksia.

Valmentava opetus (60 min, 5–6-vuotiaat) – tutustutaan leikinomaisesti kuvataiteeseen

Yhteiset opinnot (2 x 45 min, 7–12-vuotiaat) – kartutetaan kokemuksellisesti kuvataiteen perustietoja ja -taitoja

Teemaopinnot (3 x 45 min, 12–16-vuotiaat) – syvennetään perusopetusvaiheen tietoja ja taitoja

Opiskelu tapahtuu pienryhmissä, jotka kokoontuvat klo 14.30 ja 20.15 välisenä aikana kerran viikossa 2–3 oppituntia kerrallaan. Opettajina toimivat koulutetut kuvataideopettajat.

Esittelyvideo kertoo Kuvataidekoulun opetussuunnitelmasta

Kirkkonummen kuvataidekoulun opetussuunnitelma

Kuva: Suvi Niskakangas

Kuvataidekoulun toimisto

Käyntiosoite: Kirkkotallintie 1 A, toinen kerros, 02400 Kirkkonummi
[kartta]

Postiosoite: PL 20, 02401 Kirkkonummi

Puhelin: 040 126 9312

Sähköposti:
opistot@kirkkonummi.fi

Asiakaspalvelu avoinna puhelimitse ti ja to klo 13-16: 040 126 9312

Toimisto avoinna sopimuksen mukaan.