Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kulttuuri / Kulttuurikeskiviikko

Kulttuurikeskiviikko

Kulttuurikeskiviikko on Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalveluiden tuottama maksuton kulttuuritapahtuma. Kulttuurikeskiviikkoja järjestetään suunnilleen kerran kuukaudessa eri puolilla Kirkkonummea tuoden erilaisia kulttuuriteemoja koettavaksi ja nähtäväksi. Tapahtumat koordinoi kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Kulttuurikeskiviikot vuonna 2024:

Maaliskuu 13.3.
klo 17–19

Kunnantalo,
Ervastintie 2
Yleisöluento ”Tekstiili taiteenmuotona” – Katsaus Loja Saarisen teokseen ”The Queen of the May Festival”
Huhtikuu 24.4.
klo 10–12

Kirjastotalo Fyyri, Kirkkotori 1
”Viivana” – Opastettu kierros Kuvataidekoulun 40-vuotisjuhlavuoden näyttelyyn
Toukokuu 15.5.
klo 10.15
-11.15 Masalan kirjasto,
Puolukkamäki 7

klo 12-13 Veikkolan kirjasto, Allastie 6
Aforismipaja – Tule tekemään ikioma aforistinen kirjanmerkkisi, kokeilemaan aforismin kirjoittamista ja tutustumaan aforismeihin! Pajan ohjaavat Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minka Heino sekä kirjastovirkailija Maija-Liisa Nyman, jolta tänä keväänä ilmestyy aforismikokoelma Metsässä
Kesäkuu 5.6.
klo 10–12

Fyyrin edestä lähtöpiste Kirkkotori 1
Vesivärikävely – Kirkkonummen keskustassa kävellään lyhyt reitti, jonka varrelta maalataan maisemakortteja
Heinäkuu 24.7.
klo 16-18

Ragvaldsin museoalue,
Överbyntie 140
Ragvalds goes Folk! – Ragvaldsin museoalueella tunnelmoidaan, kun Duo Murpat esittävät kirkkonummelaista kansanmusiikkia. Konsertti alkaa klo 16.30. Omat eväät ja piknikviltti sallittu.
Elokuu: (aika vahvistuu pian)
Ljusdalan teatteritalo,
Ljusdalantie 9
Teatterikahvit – Masalan nuorisoteatterilla tutustutaan teatterin kulisseihin, kokeillaan teatteri-ilmaisua, kahvitarjoilun kera.
Syyskuu: (aika vahvistuu pian)
Kunnantalo,
Ervastintie 2
Kirkkonummen historia – luentosarja
Lokakuu: 2.10.
klo 17-20

Fyyri, Kirkkotori 1
Kässäkino – Elokuvanäytös Fyyrin Mörne-salissa. Tuo mukaan oma käsityöprojektisi. Lopuksi yhteistä keskustelua elokuvasta.
Marraskuu: (aika vahvistuu pian)
Fyyri, Kirkkotori 1
Joogaa, piirtämistä ja musiikkia – Syksyn hämärtyessä rauhoitutaan joogan ja piirtämisen merkeissä Fyyrin Mörne-salissa. Ota mukaan rennot vaatteet. Paikalla live-musiikkia.
Joulukuu: (Aika ja paikka vahvistuvat pian)Joulumusiikkia ja joulukorttipaja – Joulutunnelmaan laskeudutaan Musiikkiopiston oppilaiden soittamalla joulumusiikilla sekä askarrellaan yhdessä joulukortteja.

Kysy Kulttuurikeskiviikoista:

kulttuuri@kirkkonummi.fi