Kirkkonummiseikkailu – Högbergetin luola

Astelemme metsässä maltillisesti. Voimme nähdä hevosen ja ratsastajan. Hevoset eivät pidä metelistä.

Laskeudumme. Luolassa olemme matoja päärynän sisällä.

Mistä me tulimme ja miten pääsemme takaisin? Puut ovat kuin ulvovia viherpäitä.

Selvisimme. Olipa seikkailu!

Högbergetin virtauseroosioluola on suhteellisen helposti saavutettavissa ja todellakin näkemisen arvoinen. Maasto on pääosin kangasta ja kalliota. Högbergetin kalliolle kiivettäessä aukeaa huikea näköala. Laskeutuminen kalliolta kohti luolaa on jyrkkä. Huomioithan, että luola sijaitsee yksityishenkilön omistamalla maalla. Luolalla vieraileminen on sallittua, kunhan kävijät kulkevat merkattua reittiä ja kunnioittavat viereisen ratsutilan toimintaa.

Pysäköinti: Porkkalantie 160, 02480 Kirkkonummi (sijainti kartalla). Yksityinen pysäköintialue (5 € maksu, MobilePay)

Reitti: Matka luolalle on merkattu tiheästi ruskein luola kyltein pysäköintipaikalta. Mikäli seuraavaa merkkiä ei näy, kannattaa palata edelliselle merkille. Reitti on merkitty vain luolalle mentäessä. Mennessä kannattaa tarkkailla maamerkkejä paluumatkaa varten.

Muuta huomioitavaa:

• Reitiltä eksyttäessä parkkipaikka löytyy parhaiten erilaisten karttapalvelujen, kuten Google Mapsin tai Karttapaikan avulla
  • Ei tulipaikkaa

Esteettömyys: Kohde ei ole esteetön

Julkisen liikenteen saavutettavuus: Lähin pysäkki on 250 metrin päässä oleva Peuramaantien pysäkki (Ki0606/Ki0607). Pysäkiltä lähtöpaikalle kävellään maantien reunaa.

Leikki

Taideteos:
Etsi luonnonmateriaaleja ja muotoile taideteos. Katso video.