Etusivu / Työ ja yrittäminen / Oikopolut / Työvoimapalvelut

Työvoimapalvelut

TE-palveluista tulee kunnan palveluita 1.1.2025

Ensi vuoden 2025 alusta lähtien TE-palvelut siirtyvät kuntien tehtäväksi ja valtion työ- ja elinkeinotoimistot eli TE-toimistot lakkautetaan. Työvoimapalveluista tulee osa kunnan peruspalveluja.

Julkisten työvoimapalveluiden tavoitteena on turvata osaavan työvoiman saatavuutta, tukea työtä hakevia kuntalaisia sekä edistää yritysten toimintaedellytyksiä.

Järjestämme työvoimapalvelut yhdessä Vihdin ja Siuntion kanssa ja muodostamme Kirkkonummen, Vihdin ja Siuntion työllisyysalueen.

Mitä muutos tarkoittaa?

Jos olet jo TE-palvelujen asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään erityistä, vaikka palveluntarjoaja vaihtuu vuoden vaihteessa. Tiedotamme mahdollisista muutoksista tällä sivustolla ja otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa myös henkilökohtaisesti.

Valtakunnallinen Työmarkkinatori toimii jatkossakin töiden ja tekijöiden kohtaamispaikkana. Työmarkkinatorilta löydät työelämään liittyvää tietoa, palveluita ja avoimia työpaikkoja sekä kattavasti ohjeita asiointia varten. Kun kirjaudut Työmarkkinatorille, pääset luomaan esimerkiksi työnhakuprofiilin tai työpaikkailmoituksen.

Mikäli tarvitset työvoimapalvelua ensimmäistä kertaa, voit aina kääntyä oman kuntasi puoleen ja me autamme ja ohjaamme sinua eteenpäin. Lisätietoa ja ohjausta työhakuun tai työntekijöiden rekrytointiin saat oman kuntasi palvelupisteestä, työllisyysalueen verkkosivuilta tai Työmarkkinatorilta.

Miten otan yhteyttä?

Työllisyysalueen asiointipisteiden yhteystiedot (lisätään näille sivuille 1.1.2025)

Kirkkonummi

• Matalan kynnyksen neuvonta ja asiakkaiden tapaaminen ajanvarauksella.

Vihti

• Matalan kynnyksen neuvonta ja asiakkaiden tapaaminen ajanvarauksella.

Siuntio

• Asiakkaiden tapaaminen ajanvarauksella.

Asiointipisteet (yhteystiedot lisätään näille sivuille 1.1.2025)

Vuoden 2024 loppuun saakka asiakkaita palvelee oman alueen TE-toimisto ja valtakunnalliset puhelinpalvelut: Henkilöasiakkaan neuvontapalvelut (tyomarkkinatori.fi)

Kirkkonummi logo