Järjestätkö sinä tai organisaatiosi tapahtuman Kirkkonummella? Muista ilmoittaa siitä tapahtumakalenterissa.

Tapahtumakalenteri on näyteikkuna paikallisille tapahtumille, ja kokoaa tiedot kätevästi yhteen paikkaan. Ilmoittamalla oman tapahtumasi kunnan tapahtumakalenterissa saat laajaa näkyvyyttä kunnan kanavissa, ja mikä parasta – kalenteri on tapahtumajärjestäjälle täysin ilmainen. Tapahtumakalenterista voit viedä tapahtumasyötteitä kätevästi myös toisille verkkosivuille, esim. organisaatiosi kotisivulle.

Pääset luomaan oman käyttäjätilisi ja julkaisemaan tapahtumia osoitteessa https://tapahtumat.kirkkonummi.fi/. Löydät linkin tapahtumakalenteriin kätevästi myös kunnan verkkosivujen etusivulta.

Kuka voi ilmoittaa?

• Tapahtumanjärjestäjät, esimerkiksi yhdistykset tai yksityiset toimijat sekä julkisyhteisöt, jotka järjestävät tapahtuman Kirkkonummella.

Mistä voi ilmoittaa?

• Pääasiassa kaikille avoimista tapahtumista, myös maksullisista.
  • Voit ilmoittaa kattavasti niin asukastilaisuuksista ja infoista, kulttuuri-​​ ja urheilutapahtumista, konserteista kuin taidenäyttelyistäkin.

Kun teet tapahtumailmoitusta, muista ainakin seuraavat:

• Ilmoita tapahtumasi hyvissä ajoin, kuitenkin aikaisintaan 12kk ennen tapahtumaa. Näin tapahtumakalenteri pysyy siistinä ja loogisena.
  • Ilmoita selkeästi tapahtuman nimi, paikka, aika sekä se, kenelle tapahtuma on suunnattu. Ilmoita myös onko tilaisuus maksuton vai maksullinen.
  • Kirjoita tapahtuman kuvaus ja tiedot niille varattuihin tekstikenttiin selkeästi ja saavutettavuus huomioiden. Ruudunlukuohjelman pitää voida lukea tapahtumatiedot, joten on tärkeää, että tiedot ovat niille varatuissa tekstikentissä.
  • Syötä kattavat tapahtumatiedot suomeksi ja ruotsiksi sekä tapauskohtaisesti myös englanniksi.
  • Tapahtumaan kannattaa lisätä kuva JPG-muodossa. Kuvan tulee olla vähintään 1366 x 768 pikseliä (leveys x korkeus), jotta se näkyy selkeästi tapahtuman sivulla.
  • Ilmoitus poistuu automaattisesti sivustolta tapahtuman jälkeen.

Ohjeet tapahtumakalenterin käyttöönottoon:

1. Luo käyttäjätili

Jokaisella käyttäjällä on oma käyttäjätili ja oma salasana. Käyttäjätili on sähköpostiosoite (esim. teppo.testaaja@yritys.fi). Lisäksi asetetaan oma salasana.

2. Luo tapahtumajärjestäjän profiili

Järjestäjä voi olla yritys, yhdistys, seura, organisaatio, toiminimi jne. Yhdellä käyttäjätilillä voi luoda useamman profiilin.

3. Luo tapahtuma

Jos haluat että tapahtuma näkyy myös ei suomen kieltä taitaville, luo tapahtuma myös ruotsiksi / englanniksi.

Katso tarkemmat ohjeet tapahtumajärjestäjän ja tapahtuman luontiin tästä.

Järjestö: muista myös lähellä.fi- palvelu

Kirkkonummen kunnan tapahtumakalenteri tuo sisältöä myös Lähellä.fi-palvelusta. Lähellä.fi on valtakunnallisesti ja alueellisesti toimiva verkkopalvelu, jonka avulla löydät merkityksellistä toimintaa, yhteisöllisyyttä, apua ja osallistumismahdollisuuksia. Palvelu kokoaa järjestöjen ja yhteisöjen tuen, toiminnan ja tapahtumat yhteen osoitteeseen, sekä edistää kansalaistoiminnan näkyvyyttä Suomessa.

Lisätietoa: https://www.lahella.fi/