Sosiaalinen media tarjoaa alustan avoimelle keskustelulle ja vuorovaikutukselle kunnan ja kuntalaisten välillä. Sosiaalisessa mediassa toimimisella edistetään kuntalaisten tiedonsaanti- ja vaikutusmahdollisuuksia. Se on ennen kaikkea vuorovaikutusta kuntalaisten, asiakkaiden, sidosryhmien ja verkostojen kanssa.
Sosiaalisessa mediassa toimiminen voi olla esimerkiksi tiedottamista, asiakaspalvelua ja neuvontaa, joukkoistamista, osallistamista, kuntamarkkinointia ja maineen luomista.
Kirkkonummen kunta on organisaatiotilien kautta mukana sosiaalisen median kanavissa (esim. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn), koska kuntalaisetkin ovat sosiaalisessa mediassa.
Kirkkonummen kunnan sosiaalisen median kanavat
Facebook: facebook.com/kirkkonummi
Instagram: @kirkkonummenkunta / @kyrkslattkommun
LinkedIn: www.linkedin.com/company/kirkkonummenkunta
Viestipalvelu X: twitter.com/kirkkonummi
Kirkkonummen yhdyskuntatekniikkapalvelut:
Facebook: https://www.facebook.com/Kirkkonummen.kuntatekniikkapalvelut
VisitKirkkonummi:
Facebook: https://www.facebook.com/visitkirkkonummi
Instagram: @visitkirkkonummi
Kirkkonummen Ohjaamo:
Facebook: https://www.facebook.com/ohjaamokirkkonummi
Instagram: @ohjaamokirkkonummi
Nuoriso ja liikunta:
Facebook: https://www.facebook.com/kirkkonummennuorisojaliikunta
Instagram: @kirkkonumminuorisojaliikunta
TikTok: @kirkkonummiliikunta
Kirkkonummen kunta – sivistystä ja vapaa-aikaa:
Facebook: https://www.facebook.com/kirkkonummensi
Instagram: @oppivakirkkonummi
Kirjasto:
Instagram: @kirkkonummenkirjasto
TikTok: @kirkkonummilibrary
Kirkkonummen kulttuuripalvelut:
Facebook: https://www.facebook.com/kulttuurikirkkonummi
Instagram: @kulttuurikirkkonummi