Kirkkonummen kunta on laatinut palveluverkkosuunnitelman. Palveluverkkosuunnitelma on kunnan suunnitelma siitä, missä Kirkkonummen varhaiskasvatuksen, opetuksen ja vapaa-ajan palveluja järjestetään vuoteen 2035 saakka.

“Kirkkonummen palveluverkkosuunnitelman taustalla on vuonna 2023 laadittu palveluverkkoselvitys ja sen osana järjestettyjen kyselyjen ja asukasiltojen tulokset”,  kertoo Kirkkonummen kunnan sivistysjohtaja Eeva-Kaisa Ikonen.

Palveluverkkosuunnitelmaa käsitellään seuraavaksi suomenkielisen kasvatus- ja koulutuslautakunnassa (24.9.2024), ruotsinkielisessä kasvatus- ja koulutuslautakunnassa (25.9.2024), toimitilapalvelujen lautakunnassa (25.9.2024) sekä sivistys- ja vapaa-aikalautakunnassa (26.9.2024).

Lautakuntien käsittelyn jälkeen palveluverkkosuunnitelmaa esitetään hyväksyttäväksi kunnanhallitukselle ja edelleen kunnanvaltuustolle.

“Suunnitelmajaksolle sijoittuu useita merkittäviä toimitilahankkeita, kuten Gesterbyn koulukeskus Wigge, yhteiskampus, Nissniku-talo sekä Kantvikin koulu”, kertoo Kirkkonummen yhdyskuntatekniikan johtaja Anna-Kaisa Kauppinen.

Katso tästä Kirkkonummen kunnan palveluverkkosuunnitelma.

Lisätiedot:

Palveluverkkosuunnitelma – Kirkkonummi.fi