Ennusteen mukaan myöhään illalla alkaa lumipyry, joka jatkuu koko torstain. Tuuli on kovaa ja saattaa äityä jopa myrskyksi asti. Jäätyneet tienpinnat, sakeat lumikuurot ja pöllyävä lumi voivat tehdä ajokelistä erittäin huonon.

Talvikunnossapidon tärkein tehtävä on pitää pääkadut liikennöitävässä kunnossa, jotta mm. julkinen liikenne saadaan turvattua.

Poikkeuksellisissa keliolosuhteissa, kuten pitkään jatkuvassa tai sakeassa lumisateessa, katujen talvikunnossapidon laatuvaatimusten alittuminen on mahdollista. Kun lunta sataa kerralla paljon ja taukoamatta, voivat lumityöt hidastua ja asuntokaduille lumiaurat ehtivät tavallista myöhemmin.

Kunnan karttapalvelusta voit seurata talvikunnossapidon kaluston tekemiä töitä alla olevan linkin kautta. Tiedot päivittyvät kartalle lähes reaaliajassa.

Linkki karttasivulle https://kirkkonummi.fi/auraus-ja-hiekoitus/

Poikkeuksellisen runsas lumentulo aiheuttaa auraustyöntekijöille äärimmäisiä haasteita ja aurausta joudutaan tekemään myös poikkeuksellisina kellonaikoina. Valitettavasti on tilanteita, jolloin auraus varhain aamulla tai myöhään illalla on ainoa mahdollisuus saada kadut ja kiinteistöjen pihat kuntoon.

Kova tuuli voi kaataa puita

– kaatuneesta puusta aiheutuu tai voi aiheutua vaaratilanteita, soita hätänumeroon 112.

-puu on sähkölinjan (lamputtoman) päällä, ilmoita siitä sähkölaitokselle (Caruna)

– puu ei vielä aiheuta vaaratilanteita, siitä on vastuussa kunta tai yksityinen maanomistaja. Lähtökohtaisesti kaatunut puu on maanomistajan vastuulla.

Lisätiedot kunnossapito@kirkkonummi.fi

Palautteen antaminen kunnossapitotöistä

Palautetta kunnossapidosta tulee ensisijaisesti antaa sähköisen palautejärjestelmän kautta.
Tällä kanavalla lähetetty palaute saavuttaa nopeimmin kunnossapidon vastuuhenkilöt

Kunnossapidon toimiston puhelinnumeroon 040 8649 084 vastataan arkisin 8-16.