Nuorisotyö raiteilla

Toukokuusta lähtien Kirkkonummen NTR-tiimissä työskentelee nuoriso- ja liikuntapalveluiden työntekijät Katri Lahtinen, Rafaela Nyholm ja Sami Enojärvi, jotka jalkautuvat joka toinen perjantai sekä Sanna Aho, joka jalkautuu joka toinen keskiviikko Espoon NTR työntekijän kanssa yli kuntarajojen rantaradan varrella. Tämän lisäksi nuorisotyöntekijät jalkautuvat tarvittaessa eri puolelle Kirkkonummea paikkoihin mihin nuoret kokoontuvat ja NTR tukee alueellista nuorisotyötä reagoimalla nopeasti nuorisoilmiöihin. Jalkautumisen tavoitteena on kohdata niitä nuoria, joita ei tavoiteta muilla nuorisotyön muodoilla. Näiden nuorten ääni halutaan saada kuuluviin ja samalla halutaan lisätä aikuisten ja nuorten keskinäistä ymmärrystä. Jalkautuessaan nuorisotyöntekijät myös kartoittavat nuorten liikkumista eri alueilla.

Mitä jalkautuva nuorisotyö on?

Jalkautuva nuorisotyö on nuorisotyöntekijöiden jalkautumista kaduille ja asuinalueille sekä muille julkisille ja puolijulkisille paikoille, kuten asemille ja kauppakeskuksiin. Nuorisotyöntekijät ottavat keskustelukontaktia nuoriin ja pyrkivät toiminnallaan nuorten hyvinvoinnin turvaamiseen, yhteisymmärryksen lisäämiseen ja yleisen turvallisuuden tunteen parantamiseen. Erilaisin nuorisotyöllisin keinoin voidaan tarvittaessa pyrkiä myös vaikuttamaan nuorten käyttäytymiseen. Nuorisotyö ei kuitenkaan toimi järjestyksenvalvojana tai joukkojen hajottajana, vaan toimii edelleenkin nuoria varten.

NTR työntekijöihin voi olla yhteydessä:

Katri 040 7290 838

Rafaela 040 5743 913

Sami 040 1269 817

Sanna 040 7023 496

Instagram: kirkkonumminuorisojaliikunta

Facebook: kirkkonnummennuorisojaliikunta

Koulujen päättäjäisviikonlopun jalkautuminen

Koulujen päättäjäisviikonlopun perjantaina 31.5. Kirkkonummen NTR jalkautuu ja lauantaina 1.6. järjestetään yhteisjalkautuminen, jossa ovat mukana NTR työntekijöiden lisäksi kaikki Kirkkonummen kunnan nuorisotyöntekijät sekä koulunuorisotyöntekijät.