Ragvaldsin kesäavajaiset 11.6.2024

Ragvaldsin museoalue juhlistaa kesäkauden 2024 avajaisia monipuolisella ohjelmatarjonnalla tiistaina 11.6.2024 klo 11–16. Avajaisissa on tilaisuus tulla moikkaamaan lampaita kedolla, reippailemaan kevyeen puutarhajumppaan Ragvaldsin vehreässä puutarhaympäristössä, toteuttamaan taiteellisuuttaan vesivärimaalauksen parissa ja osallistumaan kasvitarhaan opastuksiin. Tarjolla on mehua ja keksiä, toki omaat eväät saa tuoda mukanaan ja viettää piknikkiä museoalueella. Avajaiset toteuttavat yhteistyössä Kirkkonummen kulttuuripalvelut ja liikuntapalvelut.

Päärakennus remontissa

Ragvaldsin päärakennuksessa on parhaillaan käynnissä kattoremontti, sen valmistuttua päärakennus on avoinna jälleen yleisölle ja opastetuille kierroksille. Kattoremontin jälkeen päärakennusta odottaa vielä tällä kaudella ulkopintojen maalaus, näin museorakennus saa ansaitsemaansa ylläpitoa.

Uudet aukioloajat

Tällä kaudella Ragvaldsin museoalueella kokeillaan uudistettuja aukioloaikoja. Museo on avoinna yleisölle ti-pe klo 10–16 ja suljettuna maanantaisin ja viikonloppuisin. Pääsylipun hinta on 2 euroa aikuisilta. Opastukset päärakennuksessa klo 11 ja klo 14. Päärakennuksen opastuksen jälkeen on mahdollista tutustua Porkkalan parenteesiaikaan Renkituvassa pidettävällä opastuksella.

Tapahtumia museoalueella

Heinäkuussa 24.7. Kulttuurikeskiviikkona järjestetään Ragvalds goes Folk! Tuolloin Ragvaldsin museoalueella tunnelmoidaan, kun Duo Murpat esittävät mm. kirkkonummelaista kansanmusiikkia. Ensimmäinen konsertti alkaa klo 13.30 ja toinen konsertti klo 15. Omat eväät ja piknikviltti mukaan. Ragvalds on avoinna perinteiseen tapaan myös Kirkkonummi-päivien lauantaina 24.8.2024.

Tervetuloa avajaisiin ja museokäynnille!