Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY) on keväällä 2023 käynnistänyt kantatien 51 parantamishankkeen välillä Sunnanvik, Siuntio – Munkinmäki, Kirkkonummi. Hankkeen tarkoituksena on kehittää kantatietä sekä parantaa liikkumisen turvallisuutta ja sujuvuutta. Parannettavat tieosuudet sijoittuvat Siuntion, Kirkkonummen ja Inkoon kuntien alueille.

Hankkeen ympäristövaikutusten arviointiohjelma (YVA-ohjelma) on valmistunut. Se on työsuunnitelma arviointityön toteutuksesta ja tiedottamisesta. Yhteysviranomainen, Uudenmaan ELY-keskuksen ympäristö ja luonnonvarat -vastuualue, on asettanut YVA-ohjelman ja siihen liittyvän kuulutuksen nähtäville 16.10.-14.11.2023 ja ne löytyvät täältä (avautuu uuteen välilehteen).

YVA-ohjelmasta voi antaa mielipiteitä kuulutuksen mukaisesti tiistaihin 14.11.2023 saakka. Tämän lisäksi YVA-ohjelmaa ja hanketta esitellään avoimissa yleisötilaisuuksissa loka-marraskuussa.

YVA-ohjelmavaiheen avoimet yleisötilaisuudet:

Lisätietoa hankkeesta hankesivulta: https://vayla.fi/kt-51-sunnanvik-munkinmaki (avautuu uuteen välilehteen).