Valtakunnallista heijastinpäivää vietetään jälleen tiistaina 1.10. Liikenneturva lanseerasi heijastinpäivän vuonna 2013. Heijastinpäivä muistuttaa heijastimen käytön tärkeydestä ja kannustaa käynnistämään heijastinkauden – viimeistään heijastinpäivänä.

Heijastimia jaetaan aamulla Masalan aseman ympäristössä ja iltapäivällä Kirkkonummen aseman seudulla

Heijastinpäivää vietetään myös Kirkkonummella tiistaina 1.10. Kirkkonummen kunnan liikenneturvallisuustyöryhmä jakaa heijastimia aamulla klo 7–9 Masalan aseman ympäristössä ja iltapäivällä klo 15–18 Kirkkonummen aseman lähiympäristössä. Iltapäivällä heijastinten jaossa mukana on myös Kirkkonummen Lions club.

Heijastinpuu ilahduttaa Kirkkonummen keskustassa

Tämän lisäksi Kirkkonummen keskustaan, Seurakunnan tilan eteen Lindalinpolulle pystytetään heijastinpuu, josta voi hakea oman heijastimensa ti 1.10. alkaen. Heijastinpuu on pystyssä niin kauan kuin heijastimia riittää tai keväällä siihen asti, kun päivät alkavat pitenemään. Sitä ylläpitää Kirkkonummen Leijonat ja Leo klubi Kirkkonummi WISE.

Pimeän aikaan liikkuvia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä on vaikea havaita. Heijastin auttaa näkymään liikenteessä. Heijastimia on erilaisia ja moneen tyyliin sopivia.”

Lue lisää heijastinpäivästä ja heijastimien käytöstä liikenneturvan verkkosivuilta:

Kirkkonummi – Liikenneturvallisuus