Nämnden för lokaltjänster i Kyrkslätts kommun sammanträdde to 22.8 och behandlade vid sitt sammanträde hyrning av verksamhetslokaler i Kirkkonummen liikekeskus, beslut om upphandling av ersättande lokaler för de högre årskurserna i Nissnikun koulu och beslut om upphandling gällande fastighetsskötsel på Veikkolaområdet och Gillobackaområdet.

Verksamhetslokaler hyrs i affärscentret för att förbättra kommunhusets utrymmeseffektivitet

Nämnden beslutade hyra verksamhetslokaler i Kirkkonummen liikekeskus (Stationsbågen 1). I Kyrkslätts kommunhus planeras förändringar för att förbättra utrymmeseffektiviteten. Avsikten är att utöka kommunens egna tjänster och hyra ut lokaler för andra aktörers tjänster.

Val av serviceproducent för de ersättande lokalerna för de högre årskurserna i Nissnikun koulu och för fastighetsskötseln på Veikkolaområdet och Gillobackaområdet

Nämnden för lokaltjänster valde Adapteo Finland Oy till leverantör av ersättande lokaler för de högre årskurserna i Nissnikun koulu. Upphandlingen av ersättande lokaler gäller specialutrustade lokaler och matsal för de högre årskurserna i Nissnikun koulu. De byggs i kvarteret för biblioteket och hälsostationen i Masaby. Lokalerna hyrs för 2 år och 7 månader, med en option på ett halvt år.

Nämnden för lokaltjänster valde Alltime Suomi Oy som entreprenör för fastighetsskötseln på Veikkolaområdet och Gillobackaområdet.

Ytterligare information:

Ordförande Noora Piili, noora.piili@kirkkonummi.fi

Föredragande, direktör för samhällstekniska väsendet, Anna-Kaisa Kauppinen, anna-kaisa.kauppinen@kirkkonummi.fi

Sammanträdeshandlingar

Nämnden för lokaltjänster