Kirkkonummen kunnan kunnallistekniikkapalvelut pahoittelee Masalan jalankulun- ja pyöräilyn ylikulkusillan sulkemisen aiheuttamaan häiriötä.

Silta on suljettu toistaiseksi Salmitien kadun saneeraustöiden takia. Salmitielle rakennetaan tukimuuri, joka estää sillan käytön nykyiseen tapaan. Tukimuurin rakentaminen on välttämätöntä Kehä III tiesuunnitelman toteutuksen kannalta. Tukimuuri on rakennettava tämän urakan aikana kadulle tulevien infrarakenteiden takia, eikä sitä ole mahdollista toteuttaa myöhemmin.

Kunta on tutkinut eri vaihtoehtoja, että silta pystyttäisiin pitämään liikenteessä työmaan aikana, mutta kunnasta riippumattomista syistä tämä ei ollut mahdollista. Selvityksistä johtuen myös tiedottaminen sulkemisesta jäi valitettavan myöhäiseksi.  Kunta tutkii edelleen mahdollisuutta, että silta saataisiin takaisin käyttöön.

Tiesuunnitelman toteutuessa Masalan ylikulkusilta joudutaan sulkemaan kokonaan, mutta sillan tilalle on tarkoitus rakentaa vaihtoehtoinen turvallinen yhteys. Tiesuunnitelman toteutuksesta ei ole tarkempaa aikataulua vielä tiedossa.

Kunnallistekniikkapalvelut

Kirkkonummen kunta

Aikaisemmat julkaisut aiheeseen liittyen:

Masalan jalankulun- ja pyöräilyn ylikulkusilta suljetaan viikolla 19: linkki uutiseen.

Masalan juna-aseman itäinen liityntäpysäköintialue suljetaan Salmitien työmaan vuoksi viikon 19 aikana: linkki uutiseen.

Sundsbergintien jalankulku- ja pyöräilyväylien liikennejärjestetyt muuttuvat viikolla 18: linkki uutiseen.