Kirkkonummen kunta on uudistanut brändiään osallistavasti vuoden 2024 aikana.
Odotettu ja yhdessä rakennettu Kirkkonummi-brändi julkaistaan keskiviikkona 27.11. jonka myötä on uusittu niin kunnan visuaalinen ilme, tarinankerronta kuin viestintämateriaalitkin. Kirkkonummen kunnan strategia on uusittu vuonna 2024, ja kunnan brändi on nyt päivitetty vastaamaan uutta kuntastrategiaa. Brändityössä on huomioitu kunnan strategisten painopisteiden lisäksi Kirkkonummen tahto katsoa eteenpäin: brändi toimii työkaluna tulevaisuuden tavoitetilan ja kilpailuedun saavuttamisessa.
Kirkkonummen uusi brändi toivottaa tervetulleeksi Kirkkonummelle – dynaamisen metropolialueen läntiselle laidalle. Paikkaan, jossa meri kohtaa maan, maaseutu kaupungin ja perinteet tulevaisuuden.
Kirkkonummen brändityö on tehty vahvasti yhdessä. Brändityö käynnistyi keväällä 2024 kaikille avoimella ”Brandventure”-brändiseikkailutapahtumalla kirjastotalo Fyyrissä 24.5.2024. Samaan aikaan avattiin verkkopalvelu, jossa brändityöhön pääsi osallistumaan myös verkon välityksellä. Brändiseikkailussa hypättiin tutkimusmatkalle kirkkonummelaisuuteen: tarkastelun alla ovat niin kirkkonummelaiset ilmiöt, kuin brändityöhön olennaisena osana liittyvät värimaailmat ja muotokieletkin. Tämän lisäksi brändiaihioita pääsi kommentoimaan elokuussa Kirkkonummi-päivillä. Projektiryhmälle, kunnan johtoryhmälle sekä kunnanhallitukselle on järjestetty myös omat työpajansa.
Kirkkonummen brändin lopullinen muoto on asukkaita ja muita osallistuneita tarkkaan kuunnelleiden ammattilaisten kädenjälkeä.
Katso täältä, miten Kirkkonummen uusi brändi syntyi: