Etusivu / Työ ja yrittäminen / Työllisyyspalvelut / Työtön tai jäämässä työttömäksi

Työtön tai jäämässä työttömäksi

Mistä aloittaa?

Jos jäät työttömäksi, sinut lomautetaan tai jos opintosi päättyvät eikä sinulla ole työpaikkaa, toimi näin:

Ilmoittaudu työttömäksi

• Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelun kautta.
  • Uudenmaan TE-toimisto määrittää sinulle oman TE-asiantuntijan. Asiantuntija antaa apua työnhakuun, työllistymiseen ja koulutukseen liittyvissä asioissa.
  • TE-palvelut tekee kanssasi työllistymissuunnitelman, sekä antaa lausunnon oikeudesta työttömyysetuuteen
  • Sen jälkeen voit hakea työttömyysturvaa Kelasta tai työttömyyskassastasi

Lue TE-toimiston sivuilta ohjeet tarkemmin työnhakijaksi ilmoittautumiseen.

Kirkkonummelaisille lähin TE-palveluiden toimipiste on Espoossa, Upseerinkatu 3 B, 02600 Espoo. TE-toimistojen palvelut ovat maksuttomia.