Etusivu / Työ ja yrittäminen / Työllisyyspalvelut / Kunnan työllistymisen palvelut

Kunnan työllistymisen palvelut

Kirkkonummen kunnan työnhakijapalvelut on kohdistettu työnhakijoille, jotka ovat olleen pitkään työttömänä. Jos olet juuri jäänyt työttömäksi, katso ohjeet täältä.

Ennen yhteydenottoa kunnan työllisyyskoordinaattoriin, tutustu alta kunnan tarjoamiin palveluihin ja niiden kriteereihin.

__________________________________________________________________________________

Palkkatuki ja työkokeilu

Kunnalla voi olla mahdollista työllistyä palkkatuella 8 kuukauden pituiseen määräaikaiseen työsuhteeseen.

Kunta voi mahdollisesti auttaa sinua työn saamisessa, jos olet

• ollut työtön 12 kuukauden ajan sekä
  • sinulla on TE- toimiston tuki palkkatukeen vähintään 8 kuukaudelle

Selvittääksesi mahdollisuutesi kunnan palkkatuettuun työhön, ota yhteyttä TE-toimistoon ja selvitä oikeutesi palkkatukeen. TE-toimisto tarkistaa ehtojen täyttymisen, ja voit myös pyytää palkkatukioikeuden todentavan palkkatukikortin itsellesi.

Lisätietoa palkkatuetusta työstä TE-palveluiden sivulta.

Työkokeilu on tarkoitettu työnhakijalle, jolta puuttuu ammatillinen koulutus, joka on alan tai ammatin vaihtaja, joka pohtii yrittäjyyttä tai joka on ollut pitkään poissa työelämästä ja suunnittelee paluuta työelämään. Työkokeilun avulla voidaan selvittää ammatinvalinta- ja uravaihtoehtoja tai mahdollisuuksia palata työmarkkinoille. Työkokeiluaika on lyhyt, yleensä noin 1–3 kuukauden mittainen palkaton tutustumismahdollisuus ammattiin tai työympäristöön. Ennen kuin työkokeilu voi alkaa, on sinun laadittava asiasta kirjallinen sopimus TE-toimiston ja työkokeilun järjestäjän kanssa.

Lue TE-palveluiden sivuilta lisää tietoa työkokeilusta.

Palkkatuki ja työkokeilu ovat molemmat TE-toimiston kanssa sovittavia palveluita. Tämän linkin kautta pääset TE-palveluiden Oma asiointi- verkkopalveluun, jota kautta voit jättää sähköisen yhteydenottopyynnön omalle TE-asiantuntijallesi ja kysyä oikeuttasi kyseisiin palveluihin.

Oppisopimus

Oppisopimuskoulutus on tarkoitettu kaikille vähintään 15 vuotta täyttäneille peruskoulun suorittaneille nuorille ja aikuisille, yläikärajaa ei ole. Oppisopimuskoulutuksessa voi suorittaa ammatillisen perustutkinnon, ammattitutkinnon, erikoisammattitutkinnon tai tietyn tutkinnon osan. Jos sinua kiinnostaa oppisopimuskoulutus yrityksessä, ota ensin yhteyttä oppilaitoksiin. Huomioi, että oppisopimuskoulutuksesta on sovittava ennen opintoihin hakeutumista.

Opintoja voidaan mahdollisesti suorittaa myös oppisopimuksena jossain kunnan yksikössä. Sopimus oppisopimuksesta tehdään oppilaitoksen kanssa ja prosessiin voi olla mahdollista hakea myös TE-toimiston palkkatukea.

Tässä joitakin Kirkkonummen ja lähialueen oppilaitoksia, joiden sivuilta löytyy lisätietoa:

Kysy lisätietoa mahdollisuudestasi oppisopimukseen omasta oppilaitoksestasi.

TE-palveluiden sivuilta voi myös lukea aiheesta lisää.

Työllistämisen järjestelytuki

Kirkkonummen kunnan järjestelytuen madaltaa yrittäjien ja yhteisöjen rekrytointikynnystä ja siten parantaa työllistämismahdollisuuksia. Tuki on tarkoitettu pitkään työtä vailla olevien kirkkonummelaisten työllistämiseen. Työllistävän yrityksen tai yhteisön koti- tai toimipaikka voi olla Kirkkonummella tai muualla Suomessa.

Jos tilanteesi on pitkittynyt (12 kk työttömyyttä), sinut palkkaava taho voi olla oikeutettu kunnan järjestelytukeen. Tuki on enintään 650 €/kk ja sitä voidaan myöntää 6–12 kk.

Lisätietoja:  www.kirkkonummi.fi/jarjestelytuki

Olet jo selvittänyt mahdollisuutesi ja haluat kuulla lisää?

Jos kriteerisi joihinkin edellä mainituista palveluista täyttyvät, voit lähettää tiedon palkkatukimahdollisuudesta sekä cv:si kunnan työllisyyskoordinaattorille ja kysyä lisätietoja kunnalla tällä hetkellä olevista työmahdollisuuksista. Yhteystiedot löytyvät tämän sivun ylälaidasta.

Julkisten työvoimapalveluiden järjestämisvastuu työ- ja elinkeinotoimistoilta siirtyy kunnille 1.1.2025. Lisätietoja aiheesta:

Ennen yhteydenottoa kunnan työllisyyskoordinaattoriin, tutustu kunnan tarjoamiin palveluihin ja niiden kriteereihin:

Työllistymisesite löytyy täältä

Kirkkonummen kunta, elinvoimapalvelut