Hyvinvoiva Kirkkonummi

Kuntamme yksi tärkeimmistä tehtävistä on kirkkonummelaisten hyvinvoinnin, arjen turvallisuuden ja toimintakyvyn tukeminen, sairauksien ja syrjäytymisen ehkäiseminen sekä osallisuuden vahvistaminen. Hyvinvoiva Kirkkonummi rakentuu yhteistyössä kunnan eri toimijoiden, asukkaiden, järjestöjen ja yritysten kanssa.

Turvallinen ja liikkumaan kannustava ympäristö, ilon ja onnistumisen hetkiä luovat kulttuuripalvelut, lähiliikuntapaikat, luontokohteet, laadukkaat ja kestävät varhaiskasvatus- ja kouluympäristöt, elinvoimaiset palvelut sekä mahdollisuus tehdä työtä tuottavat hyvinvointia kuntalaisille.

Järjestötoiminta näkyväksi kunnissa ja hyvinvointialueella

Järjestimme yhteistyössä Vihdin kunnan, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen ja HyTe ry:n kanssa tilaisuuden, jossa kerrottiin mahdollisuuksista saada järjestötoiminta paremmin näkyväksi osana julkisia hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen palveluita. Tavoitteenamme on mm. se, että sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö osaisi paremmin ohjata asiakkaita järjestötoiminnan piiriin.

Tallenne tarjoaa tietoa mm.

• hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen palvelukonsepti -hankkeesta
  • miten hyödyntää järjestötietoa Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen ja kuntien viestintäkanavissa
  • miten järjestöt saadaan näkyville Lähellä.fi-palvelun ja Suomi.fi-palvelutietovarannon kautta
  • Lähellä.fi-palvelun käyttöönottoon

Tallenteen sisältö

• Kunnan alustus: HYTE-työ yhteistyössä järjestöjen kanssa. Meri-Tuuli Risti, Vihti & Johanna Pikkarainen, Kirkkonummi
  • Katsaus Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen RRP-hankkeeseen, jossa kehitetään digitaalisia hyte-palvelutarjottimia ja asiakasohjausta. Venla Väyrynen, HyTe ry
  • Omaperhe.fi-sivuston esittely. Kaius Karlsson, RRP-hanke, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
  • Lähellä.fi-palvelun esittely. Myra Magnusson, HyTe ry

Voit katsoa tallenteen tästä linkistä (avautuu uudelle sivulle)

Tallenteessa mainittu video (avautuu uudelle sivulle) Hyvinvointia edistävä toiminta helposti löydettäväksi (youtube.com)

Hyvinvointi ja turvallisuuskysely

Kyselyllä keräämme tietoa kunnan asukkaiden kokemuksellisesta hyvinvoinnista, arjen turvallisuudesta sekä varautumisesta mahdollisiin häiriö- ja poikkeustilanteisiin. Vastausten avulla saamme arvokasta tietoa, jolla voimme kehittää Kirkkonummesta yhä parempaa kotikuntaa ja asuinympäristöä meille kaikille.  Kysely avautuu 29.4.2024. Kyselyyn voi vastata sähköisesti sekä paperisella lomakkeella kirjastoissa ja kunnantalon palvelupisteellä.

Hyvinvoiva ja turvallinen Kirkkonummi tehdään yhdessä, vastaa siis kyselyyn 26.5.2024 mennessä. Kyselyyn vastaaminen kestää noin 10 minuuttia.

Kiitos paljon vastaamisesta!

Ota yhteyttä

Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen suunnittelija Johanna Pikkarainen, 040 529 29 85, etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi