Kyrkslätts miljöpris delas igen ut år 2024, och på den här blanketten kan du till och med 30.9.2024 föreslå vem som ska få priset. Alla intresserade kan lämna in förslag till pristagare.

Ett erkännande för gott arbete för miljön i Kyrkslätt

Miljöprismottagaren kan vara ett företag eller samfund med verksamhet i Kyrkslätt eller en privatperson från Kyrkslätt. Priset är ett erkännande för föredömligt arbete för miljön i Kyrkslätt antingen under det senaste året eller under en längre period.

”Priset delas ut för miljövårdsfrämjande verksamhet i anslutning till t.ex. skötsel av naturen eller kulturmiljön, vattenvård, miljöupplysning, energibesparing, återvinning, återanvändning samt minskning av nedskräpning och uppkomst av avfall”, berättare Kyrkslätts miljöchef Anu Hynninen.

Miljöprisets mottagare offentliggörs och priset överräcks vid en prisutdelningsceremoni.

Beslutet om priset fattas av en jury, som består av kommunstyrelsens ordförande, byggnads- och miljönämndens ordförande, direktören för samhällstekniska väsendet och miljöchefen.

Kyrkslätts miljöpris har delats ut sedan år 2015.

Ytterligare information:

Miljöpriset – Kyrkslätt: https://kyrkslatt.fi/miljopris/