Ett av ungdomsfullmäktiges verksamhetsmål år 2024 är att höja ungdomsfullmäktiges profil särskilt bland unga. Målet är att träffa ungdomar i Kyrkslätt i samarbete med det regionala ungdomsarbetet, till exempel på ungdomslokaler

På tisdagens sammanträde behandlade man bland annat ungdomsfullmäktiges höstevenemang i ungdomslokalerna och ungdomsfullmäktiges introduktion i kommunens planläggning.

Ungdomsfullmäktige beslutade välja medlemmar för att bereda och genomföra regionala evenemang i ungdomslokalerna i Masaby, centrum och Veikkola. Närmare tidpunkter fastställs separat under beredningen av evenemangen tillsammans med ungdomstjänsternas personal. Ungdomsfullmäktige godkände tidpunkten för introduktionen i Kyrkslätts kommuns planläggning, vilken omfattar en allmän presentation av planläggningen.

Övriga ärenden som behandlades vid sammanträdet var:

• Planen för barns och ungas välfärd för åren 2024–2026
  • Ungdomsfullmäktiges representanters rapporter över organens sammanträden
  • Kyrkslätts representanters rapport om Västra Nylands välfärdsområdes ungdomsfullmäktigesammanträde

Föredragningslista och mer information:

Föredragningslistan över ärenden som behandlas finns här

Mer information om sammanträdet:

Waula Taimela, ungdomsfullmäktiges ordförande, waula.taimela(a)kirkkonummi.fi

Eija Rajavaara, serviceansvarig för ungdomsarbete, eija.rajavaara(a)kirkkonummi.fi