Arbetena inleds i slutet av augusti. Byggobjektet omfattar saneringen av Munkkullavägen på avsnittet Åbackavägen – Munkkulla bro samt förbättring av korsningen mellan Åbackavägen och stamväg 51. Vattenförsörjningen på entreprenadområdet saneras, längs Munkkullavägen byggs en ny dagvattenbassäng och belysningen på entreprenadområdet förnyas.

På Åbackavägen görs ändringar i de befintliga trafikregleringarna för att förbättra säkerheten och smidigheten i trafiken. På Åbackavägen byggs ett separat påfartsfält för dem som svänger in från öst. Möjligheten att svänga från Åbackavägen österut på stamväg 51 avlägsnas I korsningen mellan Åbackavägen och stamväg 51 bygger man filer för dem som svänger västerut och för dem som svänger in från väst och öst.

På objektet utförs jordbyggnadsarbeten, brytning, vattenförsörjningsarbeten, stenläggningsarbeten, belysning och grönarbeten.

Arbetet görs vardagar kl. 7–20.

Avsikten är att förbättringen av Åbackavägens anslutning blir färdig före slutet av november 2024. Entreprenaden planeras i helhet bli färdig sommaren 2025.

Iletekniikka Oy är entreprenör för objektet.

Vi beklagar störningarna som entreprenaden medför.

Ytterligare information om projektet:

Iletekniikka Oy

Ilkka Leino