Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Asumisneuvonta / Palvelut

Palvelut

Kirkkonummen asumisneuvojat tarjoavat maksutonta ohjausta ja neuvontaa asumisen tueksi kaikille kirkkonummelaisille.

Asumisneuvonta on tukena, kun kaipaat apua asumisen kysymyksissä tai pulmallisissa tilanteissa esimerkiksi liittyen:

• Asunnon hakemiseen ja hakemuksiin
  • Asunnon vaihtamiseen ja muuttoon liittyviin avustuksiin
  • Asumisen tukiin ja avustuksiin
  • Ensiasuntoon tai asumisen taitoihin
  • Asumiseen liittyvien sopimusten tekemiseen (esim. sähkö)
  • Vuokravelkatilanteeseen
  • Häätötilanteeseen
  • Haasteellisiin naapurisuhteisiin
  • Asuinympäristöön (siisteys, turvallisuus)
  • Muihin asumiseen liittyviin kysymyksiin

Asumisneuvonta järjestää myös Asunnonhakuinfoja ryhmämuotoisesti Kunnantalolla ja pitää avointa vastaanottoa keskiviikkoisin klo 13-16 Ohjaamolla, Kirkkotallintie 1.

Ikäystävällinen koti -tapahtuma järjestetään Fyyrissä 10.5. klo 12.30-15. Tapahtuma tarjoaa neuvoja siitä, miten kodista voidaan tehdä ikäystävällinen mm. apuvälineiden ja muutostöiden avulla. Lisäksi tietoa luvista ja ilmoituksista sekä asumisneuvonnan palveluista. Katso esite tästä.

Asumisneuvojan tavoittaa puhelimitse, tekstiviestillä ja sähköpostilla. Tapaamisen tai kotikäynnin voi myös tarvittaessa sopia. Asumisneuvonnan voi myös kutsua tapahtumiin ja esimerkiksi asukasyhdistysten kokouksiin keskustelemaan asumisen kysymyksistä. Ikäihmisiä auttaa asunnon korjauksissa Vanhustyön keskusliitto (tulosta tästä esite).

ASUMISNEUVONTA
asumisneuvonta@kirkkonummi.fi
Ervastintie 2, 02400 Kirkkonummi

Asumisneuvoja Jenni Enbuska 040 152 4375, jenni.enbuska@kirkkonummi.fi
Asumisneuvoja Tarja Ahonen 040 137 3474, tarja.ahonen@kirkkonummi.fi
Asumisneuvonnan siht. Yuliia Kärk 040 557 0954, yuliia.kark@kirkkonummi.fi (ukr.)

Takaisin asumisneuvonnan pääsivulle