Tasavallan presidentti Sauli Niinistö julkaisi 75-vuotissyntymäpäivänsä kunniaksi liikkumishaasteen 21.8.2023. Niinistö haastaa suomalaisia liikkumaan ja keskustelemaan kävelytempauksella.

Haastetta on jaettu muun muassa Helsingin pormestari Juhana Vartiaisen toimesta Espooseen ja Espoon kaupungilta edelleen Kirkkonummelle. Kirkkonummen kunta haluaa haastaa kaikki kuntalaiset mukaan kävelemään tai liikkumaan vapaavalintaisella tavalla.

Kirkkonummella on useita ulkoilualueita, joissa kävelyhaasteeseen voi osallistua miellyttävässä ympäristössä pitkin syksyä. Meikon, Porkkalanniemen, Linlon saaren ja Kaarniaispolun reitit tarjoavat upeat mahdollisuudet liikkumiseen luonnossa.

Käy kiertämässä vapaavalintainen reitti yllä mainituissa kohteissa ja haasta muut mukaan sosiaalisessa mediassa tunnisteella #liikkumishaaste. Merkitse päivityksiin myös tunnisteet #kirkkonummi ja #kyrkslätt!

Ulkoilualueille saapuminen ja pysäköinti

Meiko: Meikon pysäköintialue sijaitsee Korsolammentien päässä, opastusviitta pysäköintialueelle on Volsintien ja Myllykyläntien risteyksessä.

Porkkalanniemi: Porkkalanniemessä on useita pysäköintialueita, jotka sijaitsevat Dragetintien, Tullandintien, Omsatuntien ja Källvikintien varsilla.

Linlon saari: Linlon saaren pysäköintialue sijaitsee Linlon pienvenesatamassa, minne käännytään Linlontie 92 kohdalta.

Kaarniaispolku: Kaarniaspolun pysäköintipaikka sijaitsee Soidentaantien päässä Veikkolan teollisuusalueella.

Haasteeseen mukaan matalalla kynnyksellä

Kävelyhaasteeseen voi osallistua myös omilla kotinurkilla. Oletko käynyt kiertämässä Jerikonmäen, Veikkolan, Masalan tai Gesterbyn kuntoradat? Entä kiivennyt kuntoportaita Jerikonmäellä tai Veikkolassa? Paikalla ei ole väliä, tärkeintä on lähteä liikkeelle!

Jerikonmäen kuntorata ja kuntoportaat: Upinniementie 22, Kirkkonummi.

Veikkolan kuntorata ja kuntoportaat: Veikkolan urheilupuisto, Eerikinkartanontie 40, Kirkkonummi.

Masalan kuntorata: Kuntoradalle pääsee muun muassa Kaarenpihan ja Kaarenkujan päästä.

Gesterbyn kuntorata: Gesterbyn kuntoradalla pääsee liikkumaan useasta eri kohdasta, esimerkiksi Hevospolulta, Gesterbynpolulta, Gesterbynkaarelta, Humaljärvenpolulta ja Satulinnantien päästä.