Kirkkonummen kirjastosta saa monipuolista apua ja tukea erilaisiin digipulmiin. Syksyn aikana kirjastotalo Fyyrissä järjestetään ryhmäopastuksia, joissa tutustutaan terveyteen ja kulttuuriin liittyviin verkkopalveluihin. Ryhmiä ohjaa digineuvoja Raisa Hynninen.

Terveyden verkkopalvelut tutuiksi -opastuksessa ti 3.10. klo 10–12 käydään läpi muun muassa laboratorioajan varaaminen verkossa sekä yleisiä asioita OmaKanta-palvelusta. Lisäksi opastuksessa tutustutaan eri terveyspalveluiden verkkosivustoihin ja opetellaan, mistä ajanvarausnumerot ja yhteystiedot löytyvät. Ryhmäopastukseen on ilmoittauduttava ennakkoon viim. 28.9. joko sähköpostitse raisa.hynninen@kirkkonummi.fi tai puhelimitse 040 126 9872. Ilmoittauduthan kuitenkin mahdollisimman pian, ryhmän koko on rajattu ja mukaan mahtuvat ensimmäiseksi ilmoittautuneet. Otathan oman laitteen ja tarvittavat tunnukset mukaan.

Marraskuussa puolestaan tutustutaan kulttuuripalveluihin ja opetellaan, miten esimerkiksi teatteri- tai elokuvalippuja voi ostaa verkosta. Kulttuurin verkkopalvelut tutuiksi -opastus pidetään kirjastotalo Fyyrissä ti 14.11. klo 10–12. Ilmoittautuminen marraskuun ryhmäopastukseen avataan myöhemmin.

Ryhmäopastukset ovat osa Kirkkonummella tänä syksynä alkanutta Mennäänkö yhdessä – yhteisöllistä digineuvontaa hyvinvoinnin tueksi -hanketta. Etelä-Suomen Aluehallintovirasto on myöntänyt hankkeelle valtionavustusta.

Ryhmäopastusten lisäksi Fyyrissä jatkuu Digicafé, jonne voi poiketa tiistaisin klo 9.30–11 kysymään mieltä askarruttavista digiasioista. Voit myös varata henkilökohtaisen opastusajan kirjastosta. Lisäksi Enter ry:n vapaaehtoiset vertaisopastajat järjestävät henkilökohtaisia opastuksia Fyyrissä sekä Masalan ja Veikkolan lähikirjastoissa. Tarkemmat opastusajat ja kirjastojen yhteystiedot löytyvät kirjaston verkkosivulta kirkkonummi.verkkokirjasto.fi.

Ryhmäopastukset jatkuvat keväällä uusin teemoin.

Mennään yhdessä!