Arbetet med att frysa skridskoplanerna börjar och arbetet fortsätter enligt de rådande väderleksförhållandena och resurserna. Vid idealt väder, dvs. 5–10 minusgrader, tar det en knapp vecka att frysa planen. Belysningen (alla planer har inte belysning) tänds, och planen får bänkar först när planen är i sådant skick att man kan åka skridskor. Du kan följa med underhållet av skridskoplanerna i tjänsten ulkoliikunta.fi.

När nedisas vår närplan? Får vi flera bänkar till planerna? När iståndsätts skidspåren? Vi har samlat de vanligaste frågorna om skidspår och skridskoplaner på vår webbsida: www.kyrkslatt.fi/ofta-stallda-fragor-om-skidspar-och-skridskoplaner/

Respons om underhållet

Du kan skicka en fråga om eller respons på underhållet av skidspår och skridskoplaner på adressen kunnossapito(a)kirkkonummi.fi.

Med vintriga samarbetshälsningar

Kyrkslätts ungdoms- och idrottstjänster och samhällstekniska underhållstjänster