Pakkanen on pitänyt meitä otteessaan jo jonkin aikaa, ja pikkupakkaset jatkuvat edelleen. Vaihtelevia lumisateita on luvassa kaikkien iloksi viikonloppuna. Talvi on mukavaa aikaa.

Talvikunnossapidon töitä toteutetaan sään mukaan. Lumisateen jälkeen kadut aurataan hoitoluokitusten mukaisesti ja alueittain, palautteen jättäminen ei siis nopeuta auraajan saapumista.

Talvikunnossapidon hoitoluokitukset perustuvat katujen liikenteelliseen merkitykseen ja liikennemääriin, tärkein tavoite on pitää kadut kunnossa ensisijaisesti julkista liikennettä varten, jotta työmatkaliikenne on turvattuna. Asuntokadut kuuluvat kunnossapitoluokkaan 3.

Kun lumisade on loppunut, ja kadut saatu aurattua, vasta sen jälkeen tehdään liukkaudentorjuntaa.

Lisätietoja kunnan talvikunnossapitoluokituksista https://www.kirkkonummi.fi/talvikunnossapito

Tontinomistajan ja -haltijan velvollisuuksiin kuuluu huolehtia oman tonttiliittymän puhtaanapidosta ja varata paikka lumelle omalta tontilta sekä tarvittaessa kuljettaa kertyneet lumivallit pois. Kiinteistöjen tonteilta ei saa siirtää lunta kunnan katu- tai puistoalueelle.

Ajokelit voivat olla siis haastavia sään vaihteluiden takia, ajellaan siis varovasti ja muistetaan, että ajotavoilla, -nopeudella ja muita liikkujia huomioimalla on merkitystä.

OTA YHTEYTTÄ

Talvikunnossapidosta voi laittaa palautetta ja kysymyksiä  sähköisen palautejärjestelmän  kautta. Kaikki palautejärjestelmään tulleet viestit luetaan ja ohjataan asiantuntijoille toimenpiteitä varten.

Kunnossapidon asiakaspalvelu arkisin klo 8-16 välillä numerosta 040 8649 084

Lisätiedot kunnossapito@kirkkonummi.fi