Kirkkonummella väestöstä on naisia hieman yli puolet, ja Kirkkonummen kunnan työntekijöistä naisia on yli 80 prosenttia. Juhlistamme kunnantalolla kansainvälistä naistenpäivää perjantaina 8.3. jakamalla ruusuja naisille klo 10-15. Kunnanhallituksen puheenjohtaja Timo Haapaniemi on paikalla jakamassa ruusuja klo 10-11 ja varapuheenjohtaja Ulf Kjerin klo 12-13. Poikkea kunnantalolla ja vaihda samalla muutama sana heidän kanssaan.

Kansainvälinen naistenpäivä on kansainvälinen vuosipäivä, jota on vietetty 8. maaliskuuta 1900-luvun alkupuolelta lähtien. Vuonna 1975 YK vahvisti päivän vieton, ja se sai samalla nimen ”Yhdistyneiden kansakuntien naisten oikeuksien ja kansainvälisen rauhan päivä”.

Kansainvälinen naistenpäivä on virallinen juhlapäivä useissa maissa. Joka vuosi, 8. maaliskuuta järjestetään maailmanlaajuisesti tuhansia tapahtumia, joiden tarkoitus on osoittaa kunnioitusta naisia kohtaan ja juhlia heidän saavutuksiaan.

Lähde: Wikipedia, Suomen YK-liitto