Kyrkslätts simhall och Gladius Kirkkonummi ry ordnar tillsammans en simkunnighetsdag lördag 24.8 kl. 10–12. Innehållet i simkunnighetsdagen är avsett för såväl barn, vuxna som för hela familjen.

Önskar du tips om sätt att röra sig och lära sig i vattnet tillsammans med din lilla simmare? I undervisningsbassängen sätter simlärarna från Gladius familjens minsta med deras vårdnadshavare i rörelse och ger genom lekar idéer för glädjen att lära sig.

Idrottsinstruktören håller också en hurtig vattenjumpa för alla i den grunda ändan av stora bassängen kl. 10.15–10.45.

För att delta i simkunnighetsdagen behöver du bara betala simhallens inträdesavgift. Deltagande kräver ingen särskild anmälan. Simhallen är under evenemanget öppen som normalt för kunderna, men en del av banorna i den stora bassängen och undervisningsbassängen är reserverade för evenemanget.

Välkommen att simma, lära dig och pröva på vattenjumpa!

Kyrkslätts simhall ligger på adressen Gesterbyvägen 41, 02400 Kyrkslätt.

Länkar:

Kyrkslätts simhall