Maksuttomat harrastusryhmät ovat osa Kirkkonummen kunnan lasten ja nuorten maksuttoman harrastustoiminnan toteuttamista. Kunnalla on käynnissä yhteistyössä seitsemäntoista paikallisen toimijan kanssa yhteensä 48 eri harrastusryhmää. Tarjolla on todella monipuolisesti harrastuksia, muun muassa koodauskerho, teatterikerhoja, metallinetsintäkerhoja, monilajikerhoja, kuviskerhoja sekä tanssiryhmiä. Nuorille on tarjolla muun muassa kuntosaliryhmiä, tanssia, keilakurssi sekä teatteriryhmä.

Näissä ryhmissä on vielä hyvin tilaa:

• MyHobby kuviskerho 2.–4.-luokkalaisille (ruotsinkielinen, keskusta)
  • MyHobby Tunneseikkailukerho 1.–3.-luokkalaisille (keskusta)
  • MyHobby Bändikerhot 9–12-vuotiaille (keskusta)
  • TALENT-kerho yli 12-vuotiaille (keskusta)
  • MyHobby Toiminnallisen harjoittelun ryhmä 7.–9.-luokkalaisille (kaksikielinen, Masala)
  • MyHobby Musiikkituotannon perusteet 7.–9.-luokkalaisille (keskusta)
  • MyHobby Fortnite-ryhmä 7.–9.-luokkalaisille (kaksikielinen, etäkerho)

Ilmoittautumistiedot sekä ajantasaisen tiedon kaikista maksuttomista harrastusryhmistä löydät täältä.

Kirkkonummen kunnan tavoitteena on tarjota jokaiselle kirkkonummelaiselle lapselle ja nuorelle mahdollisuus mielekkääseen harrastukseen. Maksuttomat MyHobby-ryhmät ovat suunnattu kouluikäisille lapsille ja nuorille, TALENT-ryhmät puolestaan lapsille ja nuorille, jotka tarvitsevat erityistä tukea. Kirkkonummen kunta on saanut valtionavustusta harrastusryhmien toteuttamiseen Etelä-Suomen aluehallintovirastolta.

Maksuttomien lasten ja nuorten harrastusryhmien järjestäjäksi

Etsimme jatkuvasti uusia harrastusryhmien järjestäjiä ohjaamaan erilaisia kerhoja peruskouluikäisille. Keväälle 2025 etsimme etenkin harrastusryhmien järjestäjiä ohjaamaan palloilukerhoja sekä yläkoululaisille suunnattuja kerhoja. Olethan yhteydessä Kirkkonummen kunnan Harrastuskoordinaattoriin harrastustoiminta@kirkkonummi.fi, mikäli harrastusryhmien ohjaus kiinnostaa.

Harrastustoimintaa toteuttaa yhteistyössä:

Kirkkonummen kansalaisopisto, Kirkkonummen kuvataidekoulu, Kirkkonummen musiikkiopisto, Kirkkonummen kirjaston ystävät ry, Luckan Kyrkslätt/KNUF, Veikkolan Veikot ry, Integro ry, Kirkkonummen Liikuntakeskus, Kirjastotalo Fyyri, Kirkkonummen Urheilijat, Evenio Oy, Joo.Arena, Incoach Oy, Kuntokeskus Balanssi, Kirkkonummen Tanssiyhdistys, Kyrkslätts Idrottsförening (KyIF), TanssiDans ry

Lisätietoa harrastustoiminnasta sähköpostitse harrastustoiminta@kirkkonummi.fi