Nuuksion kansallispuiston 30-vuotissyntymäpäiviä juhlittiin lauantaina 7.9. Suomen luontokeskus Haltian tapahtumakentällä. Kirkkonummen sivistysjohtaja Eeva-Kaisa Ikonen korosti tilaisuudessa Nuuksion kansallispuiston monipuolista merkitystä Kirkkonummen kunnalle ja kuntalaisille.

-Kirkkonummen kunta kokee Nuuksion tärkeäksi osaksi omaa identiteettiään. Tuoreessa kuntastrategiassa ilmaisemme halumme olla lähellä ihmistä ja luontoa, myös tulevaisuudessa, aina Porkkalanniemeltä tänne pohjoisosien Nuuksioon. Kansallispuisto on osa kuntamme veto- ja elinvoimaa, sanoi sivistysjohtaja Eeva-Kaisa Ikonen.

-Luontokoulut, opettajankoulutukset, avoimet talkoot, yhteistyö Veikkolan koulun kanssa ja kansallispuiston nuorten Rangereiden toiminta ovat parasta oppimista, ne kokemukset muistetaan. Kirkkonummen kunta kiittääkin tästä korkealaatuisesta työstä. Kun me eri-ikäiset ja eri taustaiset asukkaat opimme kokemusten kautta lajiston moninaisuudesta, ennallistamistyöstä tai vastuullisesta luonnossa liikkumisesta, meistä kaikista kasvaa todellisia luonnon puolestapuhujia, jatkoi Ikonen.

Juhlatilaisuudessa avattiin myös Nuuksion historiasta kertova näyttely. Vuonna 1994 avattuun Nuuksion kansallispuistoon tehdään vuosittain lähes 300 000 käyntiä.