Samhällstekniska nämnden i Kyrkslätt sammanträde to 26.9 och behandlade bland annat den uppdaterade program för deltagande och bedömning för bostadsmässoplanen Briggstranden, Kyrkslätts kommuns deltagande i upphandlingen av Helsingforsregionens stadscykeltjänst, nämndens budget och begäran om omprövning av bidrag till enskilda vägar.

Uppdaterat program för deltagande och bedömning för Briggstrandens detaljplan

Samhällstekniska nämnden beslutade godkänna det uppdaterade programmet för deltagande och bedömning för detaljplanen för Briggstranden. Målet med programmet för deltagande och bedömning (PDB) är att informera områdets invånare och markägare samt andra instanser på området om planens bakgrund och syfte samt eftersträvade tidtabell.

Programmet för deltagande och bedömning för planprojektet uppdateras nu då projektet aktiverats på nytt.

Samhällstekniska nämnden behandlade vid sitt sammanträde Kyrkslätts kommuns deltagande i ramavtalsarrangemanget för Helsingforsregionens stadscykeltjänst.

Nämnden beslutade att Kyrkslätts kommun inte deltar i upphandlingen av Helsingforsregionens stadscykeltjänst.  Kommunen främjar hållbara färdsätt i kommunen på andra sätt.

Övriga ärenden som behandlades vid sammanträdet

Samhällstekniska nämnden behandlade to 26.9 också

• nämndens delårsöversikt
  • nämndens förslag till budget år 2025 och ekonomiplanering åren 2026–2027