Kyrkslätts gymnasiumin opiskelijat ovat päättäneet tukea Ukrainaa yhteisellä rahankeräyksellä, ja osana projektia he järjestävät solidaarisuusmarssin, joka pidetään 30.10.2024.

Tavoitteena on kerätä 25 000 €:n summa, jolla rahoitetaan täysin varusteltu ambulanssi, jonka opiskelijat yhteistyökumppaneineen ajavat Ukrainaan. Kyrkslätts gymnasium tekee yhteistyötä Karavanen till Ukraina rf:n ja ukrainalaisen hyväntekeväisyysorganisaation Initative E+:n kanssa.

”Projektin idean saimme, kun Magnus Londen, Karavanen till Ukraina rf:n perustaja, tuli kouluun ja kertoi meille Ukrainan tilanteesta”, kertoo Sanni Miettinen, yksi Kygyn aktiivisista opiskelijoista.

Solidaarisuusmarssi 30.10. – voit lahjoittaa rahaa jokaista kilometriä kohden

Kyrkslätts gymnasiumin opiskelijat järjestävät marssin 30. lokakuuta Helsingin eduskuntatalolta Ukrainan suurlähetystölle, ja matka on 7,5 km:n mittainen.

”Tavoitteemme on, että vähintään 200 opiskelijaa osallistuu”, kertovat Frida Leislahti ja Emma Kiukkonen.

Tuolloin kävelemästämme matkasta tulee yhteensä yhtä pitkä kuin Kirkkonummelta Kiovaan (1500 km).

Myös Frida ja Emma ovat olleet alusta asti mukana projektissa. Sekä Fridan että Emman mielestä tällaiseen hyväntekeväisyysprojektiin osallistuminen tuntuu hyvältä ja antoisalta.

Kyrkslätts gymnasiumin rehtori, Mikael Eriksson, on ylpeä ja iloinen opiskelijoidensa osallistumisesta.

”On päivänselvää, että tämä asia koskee meidän nuorisoamme”, kertoo hän.

”On hienoa, että koko kouluyhteisö osallistuu tällä tavalla.”

Etelä-Suomen muiden lukioiden opiskelijoitakin on kutsuttu osallistumaan marssiin. Marssin ajatuksena on, että Kygyn Ukraina-keräystä saa tukea haluamallaan summalla jokaista opiskelijoidemme kävelemää kilometriä kohden.

”Me tarvitsemme sinua! Tavoitteemme on saada kasaan 10 € kilometriä kohden, yhteensä 15 000 € tai enemmän. Kaikki kerätyt rahat menevät lyhentämättöminä hyvin varustettuun ambulanssiin, jota olemme itse mukana ajamassa Ukrainaan”, muistuttavat Sanni, Frida ja Emma.

Projekti jatkuu myös marssin jälkeen, jotta koko summa saadaan kerättyä. Pysykää siis kuulolla. Voit seurata projektia Instagram ja Tiktok-tileillä @kygykaravanen sekä Facebookissa.

Näin lahjoitat

MobilePay:

Numero 12687

Kirjoitathan viestikenttään kivat terveiset järjestäjille!

Maksu tilille

Lahjoitatko mieluummin maksamalla tilille? Sekin käy.

Tilinumero: FI9140550017735560
BIC: HELSFIHH
Vastaanottaja: Karavanen till Ukraina rf
Viitenumero: 7074

Tukesi menee sinne, mihin sitä tarvitaan kaikkein eniten: autoihin, ensiapuvarustukseen, generaattoreihin ja villa-alusvaatteisiin.

Keräyslupa: Lupanumero RA/2024/489, Poliisihallituksen myöntämä