Arrangerar du eller din organisation ett evenemang i Kyrkslätt? Kom ihåg att annonsera det i evenemangskalendern.

Evenemangskalendern är ett skyltfönster för lokala evenemang och sammanställer behändigt uppgifterna på ett ställe. Genom att annonsera ditt evenemang i kommunens evenemangskalender får du bred synlighet i kommunens kanaler och det bästa är – kalendern är helt avgiftsfri för arrangören. Från evenemangskalendern kan du behändigt föra evenemangsflöden också till andra webbsidor, t.ex. till din organisations webbplats.

Du kan skapa eget användarkonto och publicera evenemang på adressen https://tapahtumat.kirkkonummi.fi/. Du hittar behändigt länken till evenemangskalendern också på framsidan på kommunens webbplats.

Vem kan annonsera?

• Arrangörer, till exempel föreningar eller privata aktörer och offentliga samfund som arrangerar evenemang i Kyrkslätt.

Vad kan man annonsera?

• I huvudsak evenemang som är öppna för alla, även avgiftsbelagda.
  • Du kan heltäckande annonsera såväl invånarmöten och infomöten, kultur- och idrottsevenemang, konserter som konstutställningar.

När du skapar en evenemangsannons, kom ihåg åtminstone följande:

• Annonsera evenemanget i god tid, dock tidigast 12 mån före evenemanget. Så hålls evenemangskalendern prydlig och logisk.
  • Ange tydligt evenemangets namn, plats och till vem evenemanget är riktat. Ange också om evenemanget är avgiftsfritt eller avgiftsbelagt.
  • Skriv tydligt och med hänsyn till tillgänglighet en beskrivning av evenemanget och uppgifterna om det i respektive textfält. Skärmläsaren ska kunna läsa uppgifterna om evenemanget, så det är viktigt att uppgifterna är i rätta textfält.
  • Mata in heltäckande uppgifter om evenemanget på finska och svenska och från fall till fall på engelska.
  • Det lönar sig att bifoga en bild i JPG-format till evenemanget. Bilden ska vara minst 1366 x 768 pixlar (bredd x höjd) för att den ska synas tydligt på evenemangets sida.
  • Annonsen försvinner automatiskt från webbplatsen efter evenemanget.

Anvisningar för att ta i bruk evenemangskalendern:

1. Skapa användarkonto

Varje användare har eget användarkonto och eget lösenord. Användarnamnet är e-postadressen (t.ex. teppo.testaaja@yritys.fi). Dessutom skapar man eget lösenord.

2. Skapa arrangörens profil

Arrangören kan vara ett företag, en förening, ett sällskap, en organisation, en firma osv. Med ett och samma användarkonto kan man skapa flera profiler.

3. Skapa evenemang

Om du vill att evenemanget visas också för dem som inte kan finska, skapa evenemanget också på svenska / engelska.

Se här närmare anvisningar för skapande av arrangör och evenemang.

Organisation: kom också ihåg lähellä.fi

Kyrkslätts kommuns evenemangskalender hämtar innehåll även från tjänsten Lähellä.fi. Lähellä.fi är en riksomfattande och regional nättjänst med hjälp av vilken du hittar meningsfull verksamhet, social gemenskap, hjälp och möjligheter att delta. Tjänsten sammanställer föreningarnas och sammanslutningarnas stöd, verksamhet och evenemang under en och samma adress och främjar medborgarverksamhetens synlighet i Finland.

Mer information: https://www.lahella.fi/