En del av höstens avgiftsfria hobbygrupper för barn och unga börjar vecka 36. Det finns ett mångsidigt utbud av hobbygrupper, bland annat handarbete, konditionssalsverksamhet, musik och olika motionsgrupper. Anmälningstiden pågår redan till en del av hobbygrupperna. Grupperna och anmälningslänkarna hittar du här.

Vi lägger ännu till nya hobbygrupper, så det lönar sig att följa med kommunens hemsida.

De avgiftsfria MyHobby-grupperna är riktade till barn och unga i skolåldern, TALENT-grupperna till barn och unga som behöver särskilt stöd. De avgiftsfria hobbygrupperna är en del av den avgiftsfria hobbyverksamheten för barn och unga i Kyrkslätts kommun. Kyrkslätts kommun har fått statsbidrag av regionförvaltningsverket i Södra Finland för att genomföra hobbygrupperna.

Ytterligare information om hobbyverksamheten www.kyrkslatt.fi/fritidsverksamhet-for-barn-och-unga eller per e-post harrastustoiminta@kirkkonummi.fi

Tack till alla som deltog i Hobby-pop-up-evenemangen!

Kyrkslätts fritidstjänster ordnade i augusti 13.-15.8.2024 de avgiftsfria Hobby-pop-up-evenemangen på Jokirinne koulu skolgård, näridrottsplatsen Frami i Masaby samt näridrottsplatsen Velmo i Veikkola i samarbete med lokala aktörer. På evenemangen presenterades olika lokala hobbymöjligheter för barn och unga. Barn och unga fick behändigt prova olika grenar och bekanta sig med föreningarnas och kommunens hobbyverksamhet. På evenemangen fanns en möjlighet att bekanta sig med bland annat fotboll, ishockey, innebandy, korgboll, karate, teater, bildkonstskolans och handarbetsskolans verksamhet, metallsökning, scoutverksamhet, lästips, gymnastik, friidrott samt kommunens unika Hobbybilsverksamhet.

Kyrkslätts fritidstjänster tackar alla de fantastiska aktörerna som medverkat samt alla deltagare! Hobby-pop-up-evenemangen ordnas igen nästa år i augusti 2025.

Evenemangen ordnades i samarbete med:

Kyrkslätts fritidstjänster, Kyrkslätts medborgarinstitut, Kyrkslätts bildkonstskola, Masaby bibliotek, Veikkola bibliotek, Shuyokai Shotokan Karate-Do ry, Kirkkonummen Urheilijat ry, Evenio Oy, Kirkkonummi Rangers ry, Masalan Kisa ry, FC Kirkkonummi ry, Kuninkaantien Kipinät ry, HCK Salamat ry, FC Wild ry, Veikkolan Veikot ry, Kirkkonummen suomalainen seurakunta, Kirkkonummen teatterikerho ry, Kirkkonummen Metsänkävijät ry