Syksyn aikana keskustan urheilupuiston tekonurmikentän pohjoispäädyssä käynnissä olleet rakennustyöt on saatu päätökseen. Alueelle on valmistunut uusi monitoimikenttä, joka on ollut jo viikonlopun ajan kaikkien kuntalaisten käytettävissä.

Monitoimikentän kokonaisuus sisältää joustoalustaisen koripallokentän, kuntoilualueen, juoksusuoran ja Panna-areenan. Kuntoilualue jakautuu kahteen osaan, ulkokuntosalilaitteisiin ja fitness-tekniikkarataan, joita kiertää kaksi juoksurataa asvaltilla. Kaksiratainen tekonurmipintainen juoksusuora on 50 metriä pitkä, jonka yhteydessä on myös koordinaatioruudukot. Panna-areena on pyöreä pienareena, joka soveltuu muun muassa monenlaisiin pallopeleihin. Monitoimikentän reunalta löytyy pyöräparkki ja alueella on useampia istumapenkkejä. Monitoimikentän alue on myös valaistu.

Ulkokuntosalin laitteet: Big rig (leuanvetotanko, apinapuut, kaksi kiipeilyköyttä), jalkakyykky, selänojennuspenkki, vatsapenkki, vaakasoutu, etupunnerrus, penkkipunnerrus, dippiteline.

Fitness-tekniikkaradalla on 11 erilaista välinettä, esimerkiksi hyppyihin tarkoitettuja laatikoita, koko kehon liikuttamiseen soveltuvia köysiä, erilaisia tankoja, ylitysseinä sekä esteaitoja.

Keskustan urheilupuiston löydät osoitteesta Vanha Rantatie 8, 02400 Kirkkonummi. Monitoimikentän rakentamisesta ovat vastanneet Kirkkonummen kunnallistekniikkapalvelut ja Recset Oy.

Kuva: Recset Oy 6.11.2023

Lisätiedot: