Kirjastotalo Fyyri täyttyi keskiviikkona 25.9. uteliaista tapahtumakävijöistä ja vilkkaasta puheensorinasta, kun ennätysmäärä, peräti 34 työnantajaa ja oppilaitosta esitteli toimintaansa ja mahdollisuuksiaan. Lisäksi joukko erilaisia asiantuntijoita oli tapahtumassa tarjoamassa apua ja tukea sekä opiskelupaikan, työn että työntekijöiden löytämiseen.

Tapahtuman aikana Fyyrissä vieraili yli 650 kävijää. Tietoa monipuolisista työ- ja opiskelumahdollisuuksista oli tarjoamassa yhteensä 34 tahoa julkiselta sektorilta, järjestöistä, yrityksistä ja oppilaitoksista. Työnantajien ja koulutusta tarjoavien oppilaitosten ständeillä riittikin kiinnostuneita asiakkaita pitkin päivää ja utelias puheensorina valtasi Fyyrin käytävät.

Tapahtuman avasi kunnanjohtaja Virpi Sailas, jonka jälkeen kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja muun muassa kevytyrittäjyydestä, työkokeilusta ja työskentelystä turvallisuusalalla. Väliaikaviihteestä ja juonnoista vastasi muusikko Mikko Kartano yhteistyössä Luksian opiskelijoiden kanssa.

– Rekryfestarit ovat loistava kohtaamisen paikka yrityksille, yhdistyksille, työnhakijoille, koulutuksen järjestäjille sekä koulutuksesta ja yrittäjyydestä kiinnostuneille. Tämän vuoden tapahtuma keräsi suuren osallistujajoukon Fyyriin. Kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille ja sitä järjestäneille, kiitteli kunnanjohtaja Virpi Sailas.

Luksian opiskelijat mukana tekemässä tapahtumaa

Tapahtuman järjestelyissä oli tänä vuonna mukana Luksian ensimmäisen ja toisen vuoden merkonomiopiskelijoita. Luksian opiskelijoita saattoikin bongata tapahtumasta niin opastus- ja ohjaustehtävistä kuin kameroidenkin takaa.

– Yhteistyö Luksian opiskelijoiden kanssa oli kaikin puolin sujuvaa. Opiskelijat tarttuivat työtehtäviin innokkaasti ja ennakkoluulottomasti. Yhteistyössä on selkeästi voimaa, iloitsee Kirkkonummen kunnan työllisyyskoordinaattori ja tapahtuman projektipäällikkö Catharina Sunnari.

Maksuttoman tapahtuman järjestivät yhteistyössä Kirkkonummen kunnan elinvoimayksikkö, Kirkkonummen Ohjaamo, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue / Työllistymispalvelut Toimari, Uudenmaan TE-toimisto, Luksia ja Life in Kirkkonummi.