Kirkkonummen kunta uusii brändinsä vuoden 2024 aikana. Kaikille avoin projekti kulkee nimellä “Brandventure – Kirkkonummen suuri brändiseikkailu”. Kuntalaisia, virkahenkilöitä ja kaikkia Kirkkonummi-henkisiä osallistava prosessi johtaa lopulta kunnan brändin visuaalisen ilmeen, tarinankerronnan ja viestintämateriaalien uusimiseen. Uusi Kirkkonummi-brändi julkaistaan vuoden 2024 loppupuolella.

Osallistu kaikille avoimeen brändiseikkailutapahtumaan 24.5. kirjastotalo Fyyrissä

Brändityö käynnistyy toukokuussa kaikille avoimella brändiseikkailutapahtumalla perjantaina 24.5. klo 13–19 kirjastotalo Fyyrissä (Kirkkotori 1, 02400 Kirkkonummi). Samaan aikaan avataan verkkopalvelu, jossa brändityöhön pääsee osallistumaan myös verkon välityksellä. Brändiseikkailussa hypätään tutkimusmatkalle kirkkonummelaisuuteen: tarkastelun alla ovat niin kirkkonummelaiset ilmiöt, kuin brändityöhön olennaisena osana liittyvät värimaailmat ja muotokieletkin. Brändiseikkailussa kirjastotalo Fyyrissä kävijät pääsevät antamaan oman panoksensa brändityöhön erilaisten rastitehtävien muodossa. Rastit ja verkkopalvelu suunnitellaan niin, että kuka tahansa voi antaa oman panoksensa projektiin.

Brändiseikkailun ensimmäisiä tuotoksia päästään tarkastelemaan lähemmin elokuussa järjestettävien Kirkkonummi-päivien aikana. Tällöin kaikki saavat mahdollisuuden kommentoida luonnoksista omaa suosikkiaan ja nostaa esille kehitysajatuksia kuhunkin brändiaihioon. Lopullinen brändi muotoutuu näiden kommenttien pohjalta.

– Mahtavaa päästä tekemään yhdessä Kirkkonummen uutta brändiä ja toivonkin, että mahdollisimman moni hyppää mukaan seikkailuun. Kirkkonummi on luonnonkaunis paikka täynnä upeita ihmisiä, kohtaamisia ja mahdollisuuksia. Haluamme, että uusi brändi heijastaa tätä kaikkea, sanoo kunnanjohtaja Virpi Sailas.

Brändiseikkailusta vastaavat Kirkkonummen kunta yhdessä kilpailutuksen kautta toteuttajaksi valitun luovan toimiston Dirtyn kanssa.

– Toimivien, vetovoimaisten kuntabrändien merkitys on 2020-luvun viestitulvassa suurempi, kuin koskaan ennen. Brandventure-konsepti syntyi halusta luoda aidosti läpinäkyvä ja innostava tapa Kirkkonummen brändin kehittämiseksi. Onkin mahtavaa päästä rakentamaan uutta, nykyajan viestintähaasteisiin vastaavaa brändiä yhdessä kaikkien Kirkkonummi-henkisten kanssa, kommentoi Dirty Agencyn luova johtaja Juha Elo.

Tule mukaan brändiseikkailuun ja seuraa brändityön etenemistä kanavissamme!

Lisätietoja: www.kirkkonummi.fi/brandventure