Ekaluokkalaisilla on jännittävä päivä torstaina 10.8., kun he astelevat ensimmäistä kertaa kouluun. Kirkkonummella ensimmäisen luokan aloittaa tänä vuonna noin 470 oppilasta. Näille pienille kulkijoille koulumatka on usein ensimmäinen, jonka he kulkevat yksin ilman aikuista.

Sinä teet heille suojatiestä turvallisen.

Lasten vähäinen liikennekokemus ja huomion herpaantuminen voi aiheuttaa vaaratilanteita. Siksi Kirkkonummen liikenneturvallisuustyöryhmä haluaakin muistuttaa, että liikenteessä noudatettaisiin koulujen alkaessa erityistä varovaisuutta.

Pyörällä liikkuvat koululaiset voivat yllättää äkkinäisillä liikkeillä kokeneenkin autoilijan. Kirkkonummella peruskoululaisia on liikenteessä kaiken kaikkiaan yli 4800. Alhainen ajonopeus jättää enemmän aikaa reagoida myös yllättäviin tilanteisiin.

Tehdään yhdessä lapsille turvallinen koulutie!

Liikenneturvan sivuilta löydät lisää tietoa.

Turvallista matkaa kaikille!