Kirkkonummella on tällä hetkellä ajossa noin 9 sähköbussia. Sähköbusseilla ajetaan pääasiassa linjoja 171–175 sekä yksittäisiä lähtöjä 900-sarjan linjoilla. HSL ei voi taata loppuviikosta ja ensi viikolla koulumatkayhteyksien toteutumista normaalisti. Kirkkonummen osalta lakko voi vaikuttaa koululaislinjoihin 181, 182, 901–911. Varmimmin bussiliikenne toimii runkokäytävässä Sarvvik–Sundsberg–Masala–Jorvas–Gesterby–Keskusta–Kantvik–Upinniemi.

Polttoainetoimitusten katkosten vuoksi polttoainepula koskee todennäköisesti myös U-liikennettä ja sillä on vaikutuksia erityisesti Veikkolassa. Veikkolasta Espoon keskukseen kulkevalla HSL:n linjalla 243 ajetaan normaalisti joitakin yksittäisiä lähtöjä sähköbusseilla, mutta myös tämä liikenne saattaa häiriintyä merkittävästi.

HSL on ohjeistanut liikennöitsijöitä perumaan järjestelmistä ajamatta jäävät lähdöt. Koska peruttavia lähtöjä voi olla paljon, HSL ei voi taata, että Reittiopas olisi täysin ajantasalla. Suositus kuitenkin on tarkistaa ajettavat lähdöt Reittioppaasta.

Raideliikenne toimii normaalisti, mutta yksittäisten lähtöjen peruuntuminen on mahdollista, mikäli kuljettajien töihin pääseminen vaikeutuu.

HSL päivittää tilannetietoja nettisivuille osoitteeseen hsl.fi.